Formarea şi evaluarea competenţelor lingvistice şi literare: note definitorii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
887 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046 (259)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
GHICOV, Adrian. Formarea şi evaluarea competenţelor lingvistice şi literare: note definitorii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2012, nr. 5-6(75-76), pp. 19-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(75-76) / 2012 / ISSN 1810-6455

Formarea şi evaluarea competenţelor lingvistice şi literare: note definitorii
CZU: 37.016.046

Pag. 19-22

Ghicov Adrian
 
Ministerul Educaţiei şi Tineretului al R. Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 august 2017


Rezumat

Educaţia lingvistică şi literar-artistică a elevilor în gimnaziu şi liceu abordează competenţa ca pe o achiziţie şcolară de bază. Proba competenţială la limba şi literatura română trebuie axată pe activitate plus cunoaştere, iar în demersul evaluativ, pentru măsurarea competenţei, vor fi, obligatoriu, aplicate principiile standardizării exersabile, valorificării potenţialului individualizat, aplicării itemilor de progres ca reflectare şi produs direct al competenţei. Astfel, competenţa lingvistică şi literară urmează să fie abordată ca un rezultat integrativ, nu ca o sumă de sub-competenţe.

Linguistic and artistic literary education for gymnasium and high school students approaches competence as a basic school acquisition. The competitive task in Romanian language and literature has to be focused on activity plus knowledge, whereas at the evaluation step, for competence measuring, principles of standardization practice will be obligatorily applied, as well as capitalization of individualized potential, and application of progress items as reflection and a direct product of competence. Therefore, linguistic and literary competence has to be addressed as an integrative result, not a sum of sub-competences.

Cuvinte-cheie
evaluation, linguistic education, Romanian language and literature, linguistic and literary competence