Promovarea educaţiei pentru toleranţă în învăţămîntul secundar general
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1275 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-06 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.017 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, HADÎRCĂ, Adelina. Promovarea educaţiei pentru toleranţă în învăţămîntul secundar general. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 3(85), pp. 23-28. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(85) / 2014 / ISSN 1810-6455

Promovarea educaţiei pentru toleranţă în învăţămîntul secundar general
CZU: 373.5.017

Pag. 23-28

Hadîrcă Maria1, Hadîrcă Adelina23
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Colegiul Tehnic de Transporturi "Transilvania", Cluj-Napoca,
3 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 10 august 2017


Rezumat

În articol este abordată problema educaţiei pentru toleranţă ca una dintre „noile educaţii” definite de programele UNESCO drept răspunsuri ale sistemelor educative la provocările lumii contemporane. Autoarele argumentează necesitatea conceptualizării, proiectării şi realizării educaţiei pentru toleranţă şi în învăţămîntul din R. Moldova, atrag atenţia asupra necesităţii pregătirii cadrelor didactice, prezintă scopul şi obiectivele, conţinuturile recomandate şi valorile promovate în cadrul cursului respectiv, formele posibile de organizare şi modalităţile de valorificare a acestei noi educaţii la nivelul învăţămîntului secundar general.

In this article it was approached the topic of education for tolerance, as being one of „the new educations” defined by the UNESCO curricula as answers from the educational systems to the challenges of the modern world. The writers provide arguments for the up-to-dateness of concepts, planning and practising of the education for tolerance in the educational system of the Republic of Moldova as well, the oportunity of teachers’ training in this field, present the aim and the objectives, as well as the possible contents and encouraged values during the given lesson and some strategies of applying this new education at the general secondary level.

Cuvinte-cheie
education, educational system, cultural diversity, inclusion, tolerance, education for tolerance, curriculum, training,

alterity