Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
701 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-25 16:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
001.891:37.0 (5) |
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1148) |
Educație (14379) |
SM ISO690:2012 CALALB, Mihai, CALALB, Liliana. Reflecții asupra pedagogiei bazate pe cercetare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2014, nr. 1(4), pp. 25-30. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 1(4) / 2014 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
CZU: 001.891:37.0 | ||||||
Pag. 25-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The paper demonstrates that, in addition to the fact that teaching through investigation facilitates the understanding of the subjects by students; there are also strong horizontal effects such as stimulating sociability, building confidence, reducing gender segregation, etc. It is pointed out that the purpose of education is to prepare students for lifelong learning throughout life, and to this end we must completely redesign the professional profile of the teacher. Twelve basic competences of the teacher needed to implement research pedagogy are formulated. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogia cercetării, predarea prin investigare |
||||||
|