Reflecții asupra pedagogiei bazate pe cercetare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
701 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.891:37.0 (5)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1148)
Educație (14379)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, CALALB, Liliana. Reflecții asupra pedagogiei bazate pe cercetare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2014, nr. 1(4), pp. 25-30. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(4) / 2014 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Reflecții asupra pedagogiei bazate pe cercetare
CZU: 001.891:37.0

Pag. 25-30

Calalb Mihai, Calalb Liliana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2017


Rezumat

The paper demonstrates that, in addition to the fact that teaching through investigation facilitates the understanding of the subjects by students; there are also strong horizontal effects such as stimulating sociability, building confidence, reducing gender segregation, etc. It is pointed out that the purpose of education is to prepare students for lifelong learning throughout life, and to this end we must completely redesign the professional profile of the teacher. Twelve basic competences of the teacher needed to implement research pedagogy are formulated.

În lucrare se demonstrează că, pe lângă faptul că predarea prin investigare facilitează înțelegerea de către elevi a materiei studiate, există și efecte orizontale puternice, cum ar fi: stimularea sociabilității, creșterea încrederii în sine, reducerea segregării de gen etc. Este subliniat că scopul educației e să pregătească elevii pentru învățarea continuă pe parcursul întregii vieți, iar în acest scop trebuie regândit complet profilul profesional al cadrului didactic. Sunt enunţate 12 competențe de bază ale profesorului, necesare pentru implementarea pedagogiei cercetării.

Cuvinte-cheie
pedagogia cercetării, predarea prin investigare