Drepturile consumatorului în cazul procurări unui bun viciat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
857 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 16:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
346.548:366.5(478) (3)
Regulamente de ordin și control economic (93)
Consumerism (156)
SM ISO690:2012
PRUTEAN, Taisia. Drepturile consumatorului în cazul procurări unui bun viciat. In: Revista Naţională de Drept, 2016, nr. 11(193), pp. 77-80. ISSN 1811-0770.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Naţională de Drept
Numărul 11(193) / 2016 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X

Drepturile consumatorului în cazul procurări unui bun viciat
CZU: 346.548:366.5(478)

Pag. 77-80

Prutean Taisia
 
Curtea Supremă de Justiţie
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2016


Rezumat

Acest articol familiarizează persoana fizică, în calitate de consumator, cu drepturile consumatorului în cazul procurării unui bun viciat. Consumatorul beneficiază de drepturile stipulate în Codul civil, în Legea privind protecția consumatorilor și în alte acte subordonate legii. Persoana fizică apare în calitate de consumator când procură un bun din rețeaua de comerț cu amănuntul, beneficiind de protecție mai sporită decât alte persoane – protecție sub două aspecte – material și procesual. În cazul când consumatorul a procurat un produs cu deficiențe, el are dreptul de a înainta o reclamație cu privire la remedierea deficiențelor depistate – despăgubirea pierderilor superite (restituirea contravalorii sau reducerea prețului, repararea sau înlocuirea gratuită, rezilierea contractului de vânzare-cumpărare). Reclamațiile consumatorilor trebuie să fie înregistrate de unitățile de comerț și prestări servicii în Registrul de reclamații, iar autoritățile publice locale să exercite controlul asupra respectării corectitudinii ținerii acestuia. Examinarea practicii judiciare autohtone a constatat că aceasta nu este nici pe departe de a fi suficientă să asigure un cadru judiciar satisfăcător intereselor economice ale consumatorilor.

The author of this article informs the natural person as a consumer with the consumers rights in case of purchasing a vitiated good. The consumer benefits of the rights stipulated in the Civil Code, Consumer Protection Act and other acts subordinated to the Law. Natural person appears as a consumer when he/she purchases a good from retail network benefiting by greater protection than others – in point of material and procedural. If the consumer has purchased a defective product, he has the right to file a complaint about its shortcoming detectedthe compensation losses (a refund or price reduction, free repair or replacement, the contract annulment). The consumer’s complaint must be registered in the register of complaints, and local governments to exercise control over the observance of the accuracy of keeping it. Domestic jurisprudence examination established that it is far from being sufficient to provide satisfactory legal framework to consumers’ economic interest.

Cuvinte-cheie
consumator, cumpărător, vânzător, producător, drepturi, protecţie,

bun viciat, reguli de comercializare, rețea de comerț cu amănuntul: interesele consumatorilor