Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1400 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-11 18:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.134 (38) |
Educație (14328) |
SM ISO690:2012 DANDARA, Otilia. Traseul carierei didactice şi particularităţile evoluţiei profesionale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 12-17. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.134 | ||||||
Pag. 12-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Evoluţia în cariera didactică şi dezvoltarea profesională în acest domeniu este marcată de condiţii specifice exercitării profesiei: societatea nu apreciază la justa valoare munca specialiştilor în domeniul educaţiei, iar înşişi specialiştii în domeniul educaţiei consideră că munca lor are multiple inconvenienţe. Pornind de la această situaţie, am lansat ipoteza, că cei care au reuşit să avanseze ierarhic în cariera educaţională sunt mai motivaţi pentru predare şi pentru a rămâne în sistem. Cercetarea realizată prin metoda chestionarului a scos în evidenţă că profesorii, cei care realizează o evoluţie în carieră conform modelului orizontal, sunt motivaţi să facă predare, fiindcă le place această muncă. Managerii şcolari, care au făcut o carieră conform traseului vertical, sunt predispuşi să fie în continuare manageri, însă s-au îndepărtat de predare. Concluzionăm, deci, că nu modelul traseului evoluţiei în carieră este determinant pentru dezvoltarea profesională, ci particularităţile individuale şi reprezentările persoanei despre progres şi succes. |
||||||
Cuvinte-cheie carieră, dezvoltare profesională, evoluţie în carieră, motivaţie, traseu profesional |
||||||
|