Finalităţi ale formării profesionale a studenţilor facultăţilor cu profil pedagogic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
991 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-15 19:18
SM ISO690:2012
DUHLICHER, Olga. Finalităţi ale formării profesionale a studenţilor facultăţilor cu profil pedagogic . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 216-223. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Finalităţi ale formării profesionale a studenţilor facultăţilor cu profil pedagogic

Pag. 216-223

Duhlicher Olga
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2015


Rezumat

Profesorul trebuie să stăpânească conţinutul şi metodica predării disciplinei pe care o predă, dar el trebuie să cunoască şi principiile învăţământului formativ, metodologia lucrului în echipă, metodele de evaluare, modalităţile de integrare a sistemului educativ în comunitatea socială. Formarea profesională iniţială trebuie să fie orientată spre formarea competenţelor necesare, astfel încât cel format să se simtă confortabil în faţa clasei, în toate situaţiile care pot apărea în cursul activităţii sale educaţionale. Pentru o bună prestaţie profesională, cadrul didactic are nevoie să aibă încredere în sine şi în competenţele sale profesionale, să stăpânească modalităţile de rezolvare a situaţiilor critice, tensionale sau conflictuale, astfel încât să fie capabil să gestioneze situaţiile tipice şi să poată dezvolta soluţii pentru cele atipice, să stăpânească metode de cunoaştere şi dezvoltare personală – toate acestea sunt esenţiale pentru activitatea unui profesor. În articol sunt cercetate şi indicate finalităţile formării profesionale a studenţilor cu profil pedagogic.

The teacher must know the content and teaching methodology that he/she teaches, but he/she must also know the principles of formative education, teamwork methodology, methods of evaluation (in the spirit of formative assessment), of integrating the educational system into social community etc. Initial professional training should be focused on building the necessary skills, so that those who are formed feel comfortable in class in all the situations which may appear in the course of his/her education. For a good professional benefit, the teachers need to have confidence in their professional skills, to learn how to solve critical situations, or conflicts, so as to be able to handle typical situations and can develop solutions to the atypical ones, to use methods of personal development - all these and many more are essential for the work of a teacher. The present article deals with the aims of the professional formation of the students of the faculties with pedagogical profile

Cuvinte-cheie
cadru didactic, formare profesională iniţială, aptitudine pedagogică, competenţă didactică, competenţă.