Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
990 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-15 19:18 |
SM ISO690:2012 DUHLICHER, Olga. Finalităţi ale formării profesionale a studenţilor facultăţilor cu profil pedagogic
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 216-223. ISSN 1811-2668. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice) | ||||||
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009 | ||||||
|
||||||
Pag. 216-223 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Profesorul trebuie să stăpânească conţinutul şi metodica predării disciplinei pe care o predă, dar el trebuie să cunoască şi principiile învăţământului formativ, metodologia lucrului în echipă, metodele de evaluare, modalităţile de integrare a sistemului educativ în comunitatea socială. Formarea profesională iniţială trebuie să fie orientată spre formarea competenţelor necesare, astfel încât cel format să se simtă confortabil în faţa clasei, în toate situaţiile care pot apărea în cursul activităţii sale educaţionale. Pentru o bună prestaţie profesională, cadrul didactic are nevoie să aibă încredere în sine şi în competenţele sale profesionale, să stăpânească modalităţile de rezolvare a situaţiilor critice, tensionale sau conflictuale, astfel încât să fie capabil să gestioneze situaţiile tipice şi să poată dezvolta soluţii pentru cele atipice, să stăpânească metode de cunoaştere şi dezvoltare personală – toate acestea sunt esenţiale pentru activitatea unui profesor. În articol sunt cercetate şi indicate finalităţile formării profesionale a studenţilor cu profil pedagogic. |
||||||
Cuvinte-cheie cadru didactic, formare profesională iniţială, aptitudine pedagogică, competenţă didactică, competenţă. |
||||||
|