The importance of teaching business idioms to students from the department of economics
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1107 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 12:54
SM ISO690:2012
TULEI, Angela. The importance of teaching business idioms to students from the department of economics. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 212-215. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

The importance of teaching business idioms to students from the department of economics

Pag. 212-215

Tulei Angela
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2015


Rezumat

Any language has expressions, phrases, word combinations the lexical value of which differs more or less from the meaning of each word considered apart. They constitute a thesaurus in which the wisdom of the people, its life experience and way of thinking has become eternal. These word combinations are called phraseological units or idioms. In this article we will focus on the importance of teaching business expressions in English classes.

Orice limbă cunoaşte expresii, locuţiuni, îmbinări de cuvinte, a căror valoare lexicală se îndepărtează mai mult sau mai puţin de sensurile fiecărui cuvânt luat aparte. Ele constituie un tezaur bogat, în care s-a înveşnicit înţelepciunea poporului, experienţa de viaţă şi modul de gândire al acestuia. Aceste îmbinări „sudate” au fost numite frazeologisme sau expresii idiomatice. În prezentul articol ne vom axa pe importanţa predării a astfel de expresii din domeniul economiei la orele de limbă engleză.

Cuvinte-cheie
expression, phrase, word combination, phraseological unit, idiom,

phraseology.