Metodologia evaluării universitare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
971 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:52
SM ISO690:2012
BASHIROV, Oxana, VERETINA, Ina. Metodologia evaluării universitare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2012, nr. 10(60), pp. 196-202. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(60) / 2012 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Metodologia evaluării universitare

Pag. 196-202

Bashirov Oxana, Veretina Ina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2015


Rezumat

În prezentul articol vom formula metode de evaluare în instituţiile de învăţământ superior. Vom întreprinde o analiză a procesului de evaluare a rezultatelor universitare printr-un şir de procedee specifice. Ca urmare, vom demonstra un model simplu de comitere a erorilor inerente în evaluările studenţilor. Scopul cercetării noastre vizează ilustrarea metodelor şi strategiilor de evaluare a performanţelor în învăţământul superior. Vom încerca să argumentăm că metodele alternative de evaluare sunt eficiente în instruirea centrată pe student, deoarece acestea se bazează pe ideea că studenţii îşi pot evalua de sine stătător propriile cunoştinţe, în timp ce metodele tradiţionale nu le oferă aceste oportunităţi (ceea ce îi ajută să înveţe şi ceea ce i-ar putea ajuta să înveţe mai bine). Ca rezultat, am ajuns la concluzia că evaluarea alternativă oferă profesorilor o modalitate de a compara procesul de evaluare cu explorarea strategiilor de învăţare.

The article studies methods for evaluating instruction in higher education. We explore student evaluations of instruction and a variety of alternatives. We develop a simple model to illustrate the biases inherent in student evaluations. The goal of our research considers methods and strategies for assessing performance in higher education. Our presentation distinguishes the traditional and alternative methodology of evaluation. We highlight that alternative assessment methods work well in learner-centered classrooms because they are based on the idea that students can evaluate their own learning and learn from the evaluation process while traditional methods do not give learners opportunities to reflect on both their linguistic development and their learning processes (what helps them learn and what might help them learn better). As a result of our research, we have concluded that alternative assessment gives instructors a way to connect assessment with review of learning strategies.

Cuvinte-cheie
metodă, strategie, proces de învăţare, evaluare, metode tradiţionale, context pedagogic,

metode alternative,

rezultate universitare.