The impact of audio-visual aids on teaching narrative perspective in film versions of english literature
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1167 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-13 21:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.111.09:791.43.024 (1)
Literatură engleză (118)
Divertisment. Jocuri. Sport (1702)
SM ISO690:2012
SUDNIŢÎNA, Alexandra. The impact of audio-visual aids on teaching narrative perspective in film versions of english literature . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2013, nr. 10(70), pp. 27-31. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(70) / 2013 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

The impact of audio-visual aids on teaching narrative perspective in film versions of english literature
CZU: 821.111.09:791.43.024

Pag. 27-31

Sudniţîna Alexandra
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 24 septembrie 2015


Rezumat

Consistency and dynamics in applying audio-visual aids while studying and sizing up the narrative and cinematic points of view greatly contribute to the identification of certain stylistic patterns which refer to the narrative perspective in both the English novels and their film translations. The aim of the given article is to analyze particular structural and stylistic elements proper to the novellistic point of view and its adaptation. Also, the comparative and contrastive analyses of the literary and audio-visual language particularities are made, and elements of analyticlal exercises, as well as stages of pedagogical activities which can enhance the process of determining types of narratological perspective at the English classes are suggested.

Aplicarea consistentă şi dinamică a reperelor audiovizuale în studierea şi evaluarea punctului de vedere narativ şi cinematografic contribuie în mare măsură la identificarea modelelor stilistice legate de perspectiva literară. În prezentul articol sunt analizate unele elemente stilistico-structurale ale punctului de vedere în romanele engleze şi în versiunile lor cinematografice. De asemenea, se efectuează analiza comparativă şi contrastivă a limbajului literar şi audiovizual, fiind propuse elemente de exerciţii şi etape de activităţi didactice care pot contribui la depistarea tipurilor de perspectivă literară în cadrul lecţiilor de limbă engleză.

Cuvinte-cheie
narrator, narratoin, focalizer, narratee,

focalization, audio-visual aids, point of view.