Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1195 87 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 09:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14:316.614-057.87 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2591) |
Psihologie socială (991) |
SM ISO690:2012 ŢĂRNĂ, Ecaterina. Factorii şi indicatorii favorizanţi în adaptarea studentului la procesul de învăţământ superior. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 2, pp. 53-60. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14:316.614-057.87 | ||||||
Pag. 53-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adaptarea studenţilor presupune cunoaşterea indicatorilor care constituie sistemul de realizare a interacţiunii dintre personalitatea studentului şi ansamblul condiţiilor de desfăşurare a procesului de învăţământ. Scopul principal al învăţământului universitar este asigurarea unui program de studiu realizat în aşa fel încât cei implicaţi să se poată adapta uşor pentru a răspunde cu maximum eficienţă cerinţelor educative. Este necesară cunoaşterea indicatorilor implicaţi în procesul adaptării, evidenţierea factorilor care pot influenţa modul de adaptare şi criteriile de ameliorare a procesului de adaptare. Adaptarea la procesul instructiv-educativ necesită o menţinere a echilibrului psihologic, o continuă perfecţionare care antrenează un cumul de factori interni şi externi. Aplicarea metodelor psihologice cu scopul îndrumării corecte şi a consilierii psihologice poate îmbunătăţi indicii adaptării şi totodată spori productivitatea activităţii de învăţare. |
||||||
|