Factorii şi indicatorii favorizanţi în adaptarea studentului la procesul de învăţământ superior
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1158 86
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 17:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:316.614-057.87 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2576)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
ŢĂRNĂ, Ecaterina. Factorii şi indicatorii favorizanţi în adaptarea studentului la procesul de învăţământ superior. In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 2, pp. 53-60. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2 / 2011 / ISSN 1811-5470

Factorii şi indicatorii favorizanţi în adaptarea studentului la procesul de învăţământ superior
CZU: 378.14:316.614-057.87

Pag. 53-60

Ţărnă Ecaterina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Adaptarea studenţilor presupune cunoaşterea indicatorilor care constituie sistemul de realizare a interacţiunii dintre personalitatea studentului şi ansamblul condiţiilor de desfăşurare a procesului de învăţământ. Scopul principal al învăţământului universitar este asigurarea unui program de studiu realizat în aşa fel încât cei implicaţi să se poată adapta uşor pentru a răspunde cu maximum eficienţă cerinţelor educative. Este necesară cunoaşterea indicatorilor implicaţi în procesul adaptării, evidenţierea factorilor care pot influenţa modul de adaptare şi criteriile de ameliorare a procesului de adaptare. Adaptarea la procesul instructiv-educativ necesită o menţinere a echilibrului psihologic, o continuă perfecţionare care antrenează un cumul de factori interni şi externi. Aplicarea metodelor psihologice cu scopul îndrumării corecte şi a consilierii psihologice poate îmbunătăţi indicii adaptării şi totodată spori productivitatea activităţii de învăţare.

Students’ academic adaptation research involves procedural operation with a series of indicators that constitutes the achievement reference level for the students’ interaction between overall personality development and conditions of the educational process. This leads to an accumulation of internal and external factors that are interacting. In turn, internal factors are of biological and psychological nature, the psychological are divided in non-intellectual and intellectual, and the external ones can be of educational, socio-cultural and family nature. Integrating youngsters in academic field involves a novel form of adaptation, which will reflect the extent to which a candidate will succeed in higher education, meeting the behavioral requirements and learning the required information for socio-professional integration. Applying psychological methods for proper guidance and counseling can improve the adaptation indices and also increase the productivity of the learning activity.