Demersul didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
53 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-12 17:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (507)
Organizarea instruirii (560)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Demersul didactic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 110-112. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719508
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Demersul didactic

The Didactic Action

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719508
CZU: 37.091

Pag. 110-112

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Demersul didactic reprezintă tipul de intervenție pedagogică întreprinsă în activitățile de instruire organizate formal (dar și nonformal) la toate treptele și disciplinele de învățământ. Construcția demersului didactic este dependentă de paradigmele afirmate în istoria pedagogiei, care conferă o anumită fizionomie procesului de elaborare și consolidare epistemologică a didacticii generale și a didacticilor aplicate. Analiza pe care o propunem vizează demersul didactic de tip curricular al lecției, abordat în sens larg și restrâns.

Didactic action is a type of pedagogical intervention undertaken in formally (but also non-formally) organized teaching at all levels and subjects. The structure of the didactic action is dependent on the paradigms affirmed in the history of pedagogy that give a certain physiognomy to the process of development and epistemological consolidation of general and applied didactics. The analysis we propose concerns didactic action of the curricular lesson type, approached in two senses: broad and restricted.

Cuvinte-cheie
demers didactic, didactică, design curricular, lecţie,

didactic action, didactics, curriculum design, lesson