Adaptarea psihosocială a studenților internaționali din Republica Moldova: explorarea provocărilor academice și socioculturale și promovarea programelor de intervenție
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
62 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 22:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.015(478) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
SM ISO690:2012
KHORY, Johnny. Adaptarea psihosocială a studenților internaționali din Republica Moldova: explorarea provocărilor academice și socioculturale și promovarea programelor de intervenție. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 11-15. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455

Adaptarea psihosocială a studenților internaționali din Republica Moldova: explorarea provocărilor academice și socioculturale și promovarea programelor de intervenție

The Psychosocial Adaptation Of International Students In The Republic Of Moldova: Exploring Academic And Sociocultural Challenges And Advocating For Intervention Programs

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719394
CZU: 378.015(478)

Pag. 11-15

Khory Johnny
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 mai 2024


Rezumat

Studenții internaționali din R. Moldova se confruntă cu provocări semnificative în adaptarea lor psihosocială, atât sub aspect academic, cât și sociocultural. Cercetarea relevă nevoile de dezvoltare profesională și personală ale acestor studenți, dar și de adaptare socioculturală. În acest context, poate fi util un model tematic al intervenției psihosociale, care se concentrează pe sprijinul în dezvoltarea competențelor profesionale, culturale și personale, precum și pe facilitarea integrării în societatea-gazdă. Sprijinul adecvat la nivel instituțional și comunitar este esențial pentru o tranziție mai ușoară și pentru inserția reușită a studenților internaționali în mediul academic și sociocultural al țării-gazdă. O abordare holistică, care integrează sprijinul academic și cel psihosocial, poate contribui la crearea unui mediu de învățare și de trai mai incluziv și suportiv pentru acești studenți.

International students in the Republic of Moldova face significant challenges in their psychosocial adaptation, both academically and socioculturally. Research reveals important needs in their professional, cultural, personal development, and sociocultural adaptation. A thematic model of psychosocial intervention can be helpful in addressing these needs, focusing on support in developing professional, cultural, and personal competencies, as well as facilitating integration into the host society. Adequate support at institutional and community levels is essential for a smoother transition and successful integration of international students into the academic and sociocultural environment of the host country. A holistic approach, integrating academic and psychosocial support, can contribute to creating a more inclusive and supportive learning and living environment for these students.

Cuvinte-cheie
adaptare psihosocială, mediu sociocultural, solicitări academice, studenţi internaţionali, intervenție psihosocială, model tematic al intervenției în vederea adaptării,

psychosocial adaptation, sociocultural environment, academic demands, international students, psychosocial intervention, thematic model of adaptation intervention