Eficiența basmului în educația școlară. Perspectiva actuală a cadrelor didactice din România și Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
127 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-08 15:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034:398.21:316.752(498+478) (1)
Educație (14645)
Folclor propriu-zis (725)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (799)
SM ISO690:2012
UNGUREANU, Maria. Eficiența basmului în educația școlară. Perspectiva actuală a cadrelor didactice din România și Republica Moldova. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 345-350. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Eficiența basmului în educația școlară. Perspectiva actuală a cadrelor didactice din România și Republica Moldova

The effectiveness of the fairy tale in school education. The current perspective of teachers in Romania and the Republic of Moldova

CZU: 37.034:398.21:316.752(498+478)

Pag. 345-350

Ungureanu Maria
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

In the article we present the results of research on the formative effects of the fairy tale. We will describe the current perspective of teachers from Romania and the Republic Moldova on the efficiency of fairy tale in cognitive, affective and volitional development of young schoolchildren. The data were collected within a pedagogical experiment carried out between February and May 2023, in schools on both banks of the Prut River. The verified hypothesis affirms the manifestation by teachers from Romania and the Republic Moldova of a reluctant attitude towards capitalizing the fairy tale in instructive-educational activities. The results of the research confirm the hypothesis and provide the necessary data to describe the conception of teachers about the effectiveness of fairy tales in education.

Cuvinte-cheie
fairy tale, cognitive development, affective development, education, moral values,

basm, dezvoltare cognitivă, dezvoltare afectivă, educaţie, valori morale