Reprezentarea lingvistică a dimensiunilor culturale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
129 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`27 (68)
Lingvistică. Limbi (5173)
SM ISO690:2012
MANOLII, Adela. Reprezentarea lingvistică a dimensiunilor culturale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2023, nr. 10(180), pp. 133-137. ISSN 1811-2668. DOI: https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(180) / 2023 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Reprezentarea lingvistică a dimensiunilor culturale

Linguistic representation of cultural dimensions

DOI:https://doi.org/10.59295/sum10(180)2023_17
CZU: 81`27

Pag. 133-137

Manolii Adela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 aprilie 2024


Rezumat

Cultura reprezintă programarea colectivă a spiritului prin care membrii unui grup se disting unii de alții. Gândirea românească a atribuit limbii un rol deosebit în configurația identității naționale. Limba este element esențial într-un sistem cultural, principalul instrument de cunoaștere și dezvoltare a lumii exterioare, pătrunzând în toate sferele societății. Vocabularul unei limbi reflectă cultura vorbitorilor săi. Educația prin cultură îl învață pe vorbitor să recunoască și să înțeleagă problemele deja formulate, care sunt ale altora. Este bine ca educația să le asigure tinerilor mai întâi o intrare în cultura proprie, în spaţiul comunităţii lor de cultură și abia apoi să se integreze în comunităţile de tip macro. Pentru poporul român, limba reprezintă leagănul etnogenezei și al continuității, conștientizarea originilor sale.

Culture is the collective programming of the mind by which the members of a group are distinguished from one another. Romanian thinking assigned a special role to language in the configuration of national identity. Language is an essential element in a cultural system, the main tool for knowledge and development of the outside world, penetrating into all spheres of society. The vocabulary of a language reflects the culture of its speakers. Education through culture teaches the speaker to recognize and understand already formulated problems that are others’. It is good for education to first ensure young people an entry into their own culture, into the space of their cultural community, and only then to integrate into macro-type communities. For the Romanian people, the language represents the cradle of ethnogenesis and continuity, the awareness of its origins.

Cuvinte-cheie
cultură, limbă, tablou lingvistic, cultură lingvistică, niveluri ale culturii, lingvoculturologie, educație prin cultură,

culture, language, linguistic picture, linguistic culture, levels of culture, linguoculturology, education through culture