Cadru metodologic de formare a competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
70 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 20:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.03:811.111`243`22 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (274)
Limba engleză (681)
SM ISO690:2012
DIMITRIU, Angela, BÎRNAZ, Nina. Cadru metodologic de formare a competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 82-92. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cadru metodologic de formare a competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4

Methodological framework for developing pragmatic communication competence in english to students from vocational technical education

ISCED 4

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_13
CZU: 377.03:811.111`243`22

Pag. 82-92

Dimitriu Angela, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Secolul XXI determină anumite orientări referitor la angajarea pe piața muncii. O orientare imperativă, în acest context, este comunicarea. Comunicarea eficientă este un element esențial la orice loc de muncă, or contextul global actual al pieții muncii solicită de la angajați abilitatea de a comunica într-o limbă circulară la nivel global - limba engleză. Angajatorii evaluează nu doar competențele lingvistice ale candidaților, dar și abilitățile lor de a se adapta la diverse situații de comunicare: de a articula idei, de a pune întrebări și de a răspunde adecvat la întrebări, cu alte cuvinte evaluează competenţa de comunicare pragmatică în limba engleză – exigență imperativă contextului actual pentru cariera profesională. Pornind de la această idee, învățământul profesional-tehnic are datoria de a dezvolta la elevi, viitori specialiști în diverse domenii, competenţa de comunicare pragmatică în limba engleză. În acest articol este prezentat cadrul metodologic de formare a competenţei de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4, care reprezintă un construct științifico-didactic constituit din teorii, principii, metode didactice și sarcini de învățare.

The 21st century require certain demands regarding employment on the labor market. An imperative orientation, in this context, is communication. Effective communication is an essential element in any workplace, or the current global context of the labor market requires employees the ability to communicate in a globally used language - English. Employers evaluate not only the language skills of the candidates, but also their ability to adapt to various professional communication situations: to share ideas, ask questions and answer questions appropriately, in other words they evaluate the competence of pragmatic communication in English language - an imperative requirement in the current context for the professional career. Starting from this idea, the professional-technical education has the duty to develop students’ competence of pragmatic communication in English, to be future specialists in various fields. This article presents the methodological framework for training the competence of pragmatic communication in English for students in ISCED 4 vocational technical education, which represents a scientific-didactic construct created out of theories, principles, didactic methods and learning tasks

Cuvinte-cheie
comunicare, competență de comunicare pragmatică în limba engleză, învăţământ profesional tehnic, elevi, metode didactice, sarcini de învățare, construct științifico-didactic,

communication, pragmatic communication competence in English, vocational technical education, students, didactic methods, learning tasks, scientific-didactic construct