Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
70 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 20:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.03:811.111`243`22 (1) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (274) |
Limba engleză (681) |
SM ISO690:2012 DIMITRIU, Angela, BÎRNAZ, Nina. Cadru metodologic de formare a competenței de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 82-92. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_13 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_13 | ||||||
CZU: 377.03:811.111`243`22 | ||||||
Pag. 82-92 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Secolul XXI determină anumite orientări referitor la angajarea pe piața muncii. O orientare imperativă, în acest context, este comunicarea. Comunicarea eficientă este un element esențial la orice loc de muncă, or contextul global actual al pieții muncii solicită de la angajați abilitatea de a comunica într-o limbă circulară la nivel global - limba engleză. Angajatorii evaluează nu doar competențele lingvistice ale candidaților, dar și abilitățile lor de a se adapta la diverse situații de comunicare: de a articula idei, de a pune întrebări și de a răspunde adecvat la întrebări, cu alte cuvinte evaluează competenţa de comunicare pragmatică în limba engleză – exigență imperativă contextului actual pentru cariera profesională. Pornind de la această idee, învățământul profesional-tehnic are datoria de a dezvolta la elevi, viitori specialiști în diverse domenii, competenţa de comunicare pragmatică în limba engleză. În acest articol este prezentat cadrul metodologic de formare a competenţei de comunicare pragmatică în limba engleză la elevii din învăţământul profesional tehnic ISCED 4, care reprezintă un construct științifico-didactic constituit din teorii, principii, metode didactice și sarcini de învățare. |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare, competență de comunicare pragmatică în limba engleză, învăţământ profesional tehnic, elevi, metode didactice, sarcini de învățare, construct științifico-didactic, communication, pragmatic communication competence in English, vocational technical education, students, didactic methods, learning tasks, scientific-didactic construct |
||||||
|