Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – aspect teoretice și aplicative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
86 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta. Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – aspect teoretice și aplicative. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 127-132. ISBN 978-9975-46-859-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale"
Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023

Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – aspect teoretice și aplicative

CZU: 37.015.3

Pag. 127-132

Vrabii Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2024


Rezumat

În articol vom analiza motivația ca un proces care activează, orientează și menține persoana către realizarea anumitor obiective, este filtrul de răspuns la anumite nevoi, este atitudinea activă de cunoaștere. Motivația pentru învățare este impulsul de a se angaja în realizarea sarcinilor, rezultat din factorii generativi. Factorii sociali, culturali, contextuali, precum si valorile personale si sunt rezultatul motivatiei. În același context, motivația pentru învățare este identificată în patru dimensiuni: cea comportamentală, care pune accent pe aspectele de dinamică și reglare; cea personala, exprimata prin dorinta de a-si creste prestigiul propriu. În același context, menționăm rolul dimensiunii socioculturale, care se asigură prin interacțiunea și acceptarea diferențelor psihologice și culturale ale oamenilor. Pentru a descoperi noi cunoștințe - vine dimensiunea cognitivă. Reflecțiile prezentate de adolescenți cu privire la motivația învățării sunt inspiraționale și aspiraționale spre dezvoltarea continuă.

In the article we will analyze motivation as a process that activates, orients and maintains the person towards the achievement of certain objectives, it is the response filter to certain needs, it is the active attitude of knowledge. The motivation for learning is the drive to engage in the accomplishment of tasks, resulting from the generative factors. Social, cultural, contextual factors, as well as personal values and beliefs are the result of motivation. In the same context, the motivation for learning is identified in four dimensions: the behavioral one, which emphasizes the aspects of dynamics and regulation; the personal one, expressed by the desire to increase one’s own prestige. In the same context, we mention the role of the sociocultural dimension, which is ensured through interaction and acceptance of the psychological and cultural differences of people. To discover new knowledge - comes the cognitive dimension. The reflections presented by teenagers regarding the motivation of learning are inspirational and aspirational towards continuous development.

Cuvinte-cheie
motivaţie, motivație pentru învățare, factori generativi ai învățării, dimensiune comportamentală, dimensiune personală, dimensiune socioculturală, dimensiune cognitivă,

motivation, Motivation for learning, generative factors of learning, behavioral dimension, personal dimension, sociocultural dimension, cognitive dimension