Articolul precedent |
Articolul urmator |
86 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 17:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (741) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta. Factorii și dimensiunile motivației pentru învățare – aspect teoretice și aplicative. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 127-132. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3 | ||||||
Pag. 127-132 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol vom analiza motivația ca un proces care activează, orientează și menține persoana către realizarea anumitor obiective, este filtrul de răspuns la anumite nevoi, este atitudinea activă de cunoaștere. Motivația pentru învățare este impulsul de a se angaja în realizarea sarcinilor, rezultat din factorii generativi. Factorii sociali, culturali, contextuali, precum si valorile personale si sunt rezultatul motivatiei. În același context, motivația pentru învățare este identificată în patru dimensiuni: cea comportamentală, care pune accent pe aspectele de dinamică și reglare; cea personala, exprimata prin dorinta de a-si creste prestigiul propriu. În același context, menționăm rolul dimensiunii socioculturale, care se asigură prin interacțiunea și acceptarea diferențelor psihologice și culturale ale oamenilor. Pentru a descoperi noi cunoștințe - vine dimensiunea cognitivă. Reflecțiile prezentate de adolescenți cu privire la motivația învățării sunt inspiraționale și aspiraționale spre dezvoltarea continuă. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, motivație pentru învățare, factori generativi ai învățării, dimensiune comportamentală, dimensiune personală, dimensiune socioculturală, dimensiune cognitivă, motivation, Motivation for learning, generative factors of learning, behavioral dimension, personal dimension, sociocultural dimension, cognitive dimension |
||||||
|