Competența de comunicare din perspectiva didactică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
121 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 21:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:37.02 (2)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta. Competența de comunicare din perspectiva didactică. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 27 octombrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2023, pp. 168-172.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2023
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 27 octombrie 2023

Competența de comunicare din perspectiva didactică

CZU: 316.77:37.02

Pag. 168-172

Vrabii Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

Communication brings knowledge, contains in itself educational potential. Communication competence as a sum of social rules that allow the use of grammatical competences; ability to produce and interpret messages; it is a result of the interaction of the parties to some procedural documents. The principles of communication skills must be respected in order to have an effective relationship. The teacher's style defines the verbal-nonverbal predominance in the educational dialogue. In the framework of didactic communication, it cannot be a question of a simple transmission of data, but also of the development of a complex process of generating sustainable, motivated and integrated behaviors, or of changing some attitudes and behaviors of students. Therefore, didactic communication represents the complex interpersonal transfer that will lead to a high degree of development of communication skills.

Cuvinte-cheie
communication competence, communication, the principles of communicative competence, the word, didactic language, presentation style, didactic communication