Articolul precedent |
Articolul urmator |
121 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 21:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.77:37.02 (2) |
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 VRABII, Violeta. Competența de comunicare din perspectiva didactică. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 27 octombrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2023, pp. 168-172. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2023 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 27 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.77:37.02 | ||||||
Pag. 168-172 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Communication brings knowledge, contains in itself educational potential. Communication competence as a sum of social rules that allow the use of grammatical competences; ability to produce and interpret messages; it is a result of the interaction of the parties to some procedural documents. The principles of communication skills must be respected in order to have an effective relationship. The teacher's style defines the verbal-nonverbal predominance in the educational dialogue. In the framework of didactic communication, it cannot be a question of a simple transmission of data, but also of the development of a complex process of generating sustainable, motivated and integrated behaviors, or of changing some attitudes and behaviors of students. Therefore, didactic communication represents the complex interpersonal transfer that will lead to a high degree of development of communication skills. |
||||||
Cuvinte-cheie communication competence, communication, the principles of communicative competence, the word, didactic language, presentation style, didactic communication |
||||||
|