Rolul coaching-ului în activitatea profesională a educatorului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
103 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.14 (31)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
VRABIE, Silvia. Rolul coaching-ului în activitatea profesională a educatorului. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 27 octombrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2023, pp. 172-178.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2023
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 27 octombrie 2023

Rolul coaching-ului în activitatea profesională a educatorului

CZU: 371.14

Pag. 172-178

Vrabie Silvia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

The problem addressed in the present research meets the requirements of a psychosocial nature, by establishing the role of coaching in the professional activity of the educator. Currently, the satisfaction and professional values of educators in preschool institutions represent a pressing issue for our country and demand special attention both from a psychological and social point of view. It is known that teachers in preschool institutions currently encounter a lot of problems, which discourages them from working in the preschool field. At the same time, the poor remuneration and the lack of working conditions influence some educators together with graduates in the field of educational sciences, to join jobs other than those in the educational system or to emigrate.

Cuvinte-cheie
teacher, mentoring, tutoring, coaching, job satisfaction