Schimbarea atitudinii cadrului didactic la nivel de empowerment
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
177 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 17:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/96 (14)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Management (1894)
SM ISO690:2012
VRABII, Violeta. Schimbarea atitudinii cadrului didactic la nivel de empowerment. In: Educația de calitate în contextul provocărilor societale , Ed. 1, 21 octombrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 334-339. ISBN 978-9975-46-638-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația de calitate în contextul provocărilor societale 2022
Conferința "Educația de calitate în contextul provocărilor societale "
1, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2022

Schimbarea atitudinii cadrului didactic la nivel de empowerment

CZU: 37.07:005.95/96

Pag. 334-339

Vrabii Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2023


Rezumat

This article aims to answer some questions such as: what is the counseling and guidance of students in school discipline Personal development, what is the purpose of counseling, what are the types and principles of counseling, what skills should have a teacher-counselor and what methods to use in achieving the intended purpose? We argue that the main task of the teacher-counselor is to help students go through the steps of an awareness, clarification, evaluation and updating of the personal value system. The success of counseling is ensured by the active and responsible involvement of both parties based on mutual respect and trust.

Cuvinte-cheie
counseling, guidance, personal development, principles, skills