Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 22:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:342.727 (2) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2678) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (960) |
![]() DONOAGĂ, Diana. Abordarea critică a libertății de exprimare în mediul academic. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 59-67. ISBN 978-9975-161-32-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare Ediția 4-a, 2022 |
||||||
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare" 4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 378:342.727 | ||||||
Pag. 59-67 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Conținutul articolului inițiază discursul pedagogic despre libertate care rezultă din adevărul incontestabil că „libertatea umană este un obiectiv și un rezultat al educației”, iar valorizarea personalității umane devine posibilă doar în condițiile libertății educaționale. Orice intervenție a societăţii în sfera libertăţii individuale are ca rezultate nedorite: uniformizarea şi împiedicarea dezvoltării individului. Pornind de la faptul că formarea omului în spiritul libertăţii este pe cât de firească, pe atât de actuală, că fiecare persoană are nevoie să fie călăuzită spre a-şi dobândi, manifesta, păstra şi apăra libertatea, se impune reinterpretarea pedagogiei din perspectiva principiului libertății care presupune implicarea profesorilor în procesul de autoeliberare de propriile stereotipuri, întrucât prejudecăţile de natură psihopedagogică, ideologică și morală pot determina privarea conştientă a personalității umane de libertate. |
||||||
Cuvinte-cheie libertate, pedagogia libertății, principiul libertății, student, profesor, părinte, responsabilitate, creativitate, respect, freedom, the pedagogy of freedom, the principle of freedom, student, teacher, parent, responsibility, creativity, respect |
||||||
|