Abordarea critică a libertății de exprimare în mediul academic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
347 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 22:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:342.727 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2678)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (960)
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. Abordarea critică a libertății de exprimare în mediul academic. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. 4, 27-28 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2022, Ediția 4-a, pp. 59-67. ISBN 978-9975-161-32-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 4-a, 2022
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
4, Bălți, Moldova, 27-28 octombrie 2022

Abordarea critică a libertății de exprimare în mediul academic

Critical approach to freedom of expression in academic environment

CZU: 378:342.727

Pag. 59-67

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 14 martie 2023


Rezumat

Conținutul articolului inițiază discursul pedagogic despre libertate care rezultă din adevărul incontestabil că „libertatea umană este un obiectiv și un rezultat al educației”, iar valorizarea personalității umane devine posibilă doar în condițiile libertății educaționale. Orice intervenție a societăţii în sfera libertăţii individuale are ca rezultate nedorite: uniformizarea şi împiedicarea dezvoltării individului. Pornind de la faptul că formarea omului în spiritul libertăţii este pe cât de firească, pe atât de actuală, că fiecare persoană are nevoie să fie călăuzită spre a-şi dobândi, manifesta, păstra şi apăra libertatea, se impune reinterpretarea pedagogiei din perspectiva principiului libertății care presupune implicarea profesorilor în procesul de autoeliberare de propriile stereotipuri, întrucât prejudecăţile de natură psihopedagogică, ideologică și morală pot determina privarea conştientă a personalității umane de libertate.

The content of the article initiates pedagogical discourse about freedom resulting from the indisputable truth "human freedom is an objective and a result of education", and the valuing of the human personality becomes possible under the conditions of educational freedom. Any intervention of the society in the sphere of individual freedom has undesirable results: the standardization and prevention of the development of the individual. Starting from the fact that the formation of man in the spirit of freedom is as natural as it is actual, that each person needs to be guided in order to acquire, manifest, preserve and defend his freedom, it is necessary to reinterpret pedagogy from the perspective of the principle of freedom, which implies the involvement of teachers in the process of self-liberation from their own stereotypes, since prejudices of a psycho-pedagogical, ideological and moral nature can determine the conscious depriving of the human personality of freedom.

Cuvinte-cheie
libertate, pedagogia libertății, principiul libertății, student, profesor, părinte, responsabilitate, creativitate, respect,

freedom, the pedagogy of freedom, the principle of freedom, student, teacher, parent, responsibility, creativity, respect