The value-emotional component in the structure of intercultural competence
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
240 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 19:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.42/.43 (8)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
TSYMBALIUK, Elena, BARBĂNEAGRĂ, Alexandra, DERMENDZI-GURGUROV, Svetlana. The value-emotional component in the structure of intercultural competence. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2022, nr. 1(15), pp. 155-165. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 1(15) / 2022 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

The value-emotional component in the structure of intercultural competence

Componenta valoro-emoțională în structura competenței interculturale

CZU: 37.013.42/.43

Pag. 155-165

Tsymbaliuk Elena, Barbăneagră Alexandra, Dermendzi-Gurgurov Svetlana
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2023


Rezumat

Modern education is personal- and intercultural- oriented. Therefore, the formation of a personality, ready for intercultural communication, i.e., possessing formed intercultural competence, is of great significance. Practical aspects of forming intercultural competence are closely related to the structure of this construct. One of the key problems modern researchers pay attention to is its structuring and determination of the content of its components. Effective intercultural communication is impossible without taking into account the value orientations and personality qualities of the communicants. That is the reason the value-emotional component is especially meaningful in the structure of intercultural competence. The article provides the basis of the need for emphasizing the value-emotional component in the structure of intercultural competence and defines its content (value and emotional components).

Educația modernă este orientată spre personalitate și interculturalitate. Prin urmare, formarea unei personalități pregătite pentru comunicarea interculturală, adică care să posede o competență interculturală formată, devine o sarcină importantă. Aspectele practice ale formării competenței interculturale sunt strâns legate de structura acestui construct. Una dintre problemele cheie în domeniul de atenție al cercetătorilor moderni este structurarea și determinarea conținutului componentelor sale. O comunicare interculturală eficientă este imposibilă dacă nu se ține cont de orientările valorice și de calitățile de personalitate ale celor care comunică. Prin urmare, componenta valorico-emoțională este deosebit de importantă în structura competenței interculturale. Lucrarea prezintă fundamentarea necesității de a distinge componenta valorico-emoțională în structura competenței interculturale și definește conținutul acesteia (componente valorice și emoționale).

Cuvinte-cheie
intercultural competence, value-emotional component, culture,

competenţă interculturală, componentă valorico-emoțională, cultură