Rolul marketingului educațional în gestionarea crizei prelungite a invațamantului universitar și creșterea calității lui
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
291 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-05 13:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.014.5 (7)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
AVORNIC, Gheorghe, GAVRILUŢA, Vadim, TROFIMOV, Victoria. Rolul marketingului educațional în gestionarea crizei prelungite a invațamantului universitar și creșterea calității lui. In: Moldoscopie, 2022, nr. 2(97), pp. 68-80. ISSN 1812-2566. DOI: https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.2(97).07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Moldoscopie
Numărul 2(97) / 2022 / ISSN 1812-2566 /ISSNe 2587-4063

Rolul marketingului educațional în gestionarea crizei prelungite a invațamantului universitar și creșterea calității lui

The role of educational marketing in managing the prolonged crisis of hgher education and improving its quality

Le rôle du marketing éducatif dans la gestion de la crise prolongée de l'enseignement universitaire et l’augmention de sa qualité

Роль образовательного маркетинга в управлении затяжным кризисом в области университетского образования и повышении его качества

DOI:https://doi.org/10.52388/1812-2566.2022.2(97).07
CZU: 378.014.5

Pag. 68-80

Avornic Gheorghe, Gavriluţa Vadim, Trofimov Victoria
 
Universitatea de Studii Politice şi Economice Europene „Constantin Stere”
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2023


Rezumat

Scăderea îngrijorătoare a numărului de studenți în instituțiile de învățământ poate fi considerată o veritabilă criză, care nu va fi soluționată dacă nu vor fi luate masurile necesare pentru înlăturarea cauzelor ce stau la baza acestui proces. Actualmente, toate instituțiile naționale de învățământ sunt implicate în procesul de globalizare a învățământului, i-ar acest lucru le impune să corespundă standardelor mondiale de prestare a serviciilor pe toate domeniile de activitate. În situația actuală de concurență interuniversitară, problema emigrării studenților autohtoni și atragerea studenților străini poate fi soluționată prin utilizarea instrumentelor de marcheting educațional, care pot contribui la majorarea profesionalismului educațional și vor crește imaginea instituțiilor autohtone în clasamentul mondial. Universitățile vor fi competitive numai dacă există un brand puternic care presupune o imagine pozitivă a unei instituții de învățământ și un nivel ridicat de cultură individuală. Implementarea proiectelor europene, printre care și QFORTE, poate contribui la creșterea calității instruirii universitare și dezvoltarea unui învățământ mai eficient și mai performant.

The alarming decrease in the number of students in educational institutions can be considered a real crisis, which will not be resolved unless the necessary measures are taken to remove the underlying causes of this process. Currently, all national educational institutions are involved in the globalization of education, and this requires them to comply with the world standards of service provision in all fields of activity. In the current situation of inter-university competition, the issue of emigration of domestic students and attracting foreign students can be solved by using educational scoring tools, which can contribute to the increase of educational professionalism and will increase the image of local institutions in the world ranking. Universities will be competitive only if there is a strong brand that implies a positive image of an educational institution and a high level of individual culture. The implementation of European projects, including QFORTE, can contribute to increase the quality of university training and the development of a more efficient and effective education.

La diminution inquiétante du nombre d’étudiants dans les établissements d’enseignement peut être considérée comme une véritable crise, qui ne sera pas résolue si les mesures nécessaires ne sont pas prises pour éliminer les causes à l’origine de ce processus. Actuellement, tous les établissements d’enseignement nationaux sont impliqués dans le processus de mondialisation de l’éducation, ce qui les obligerait à se conformer aux normes mondiales de prestation de services dans tous les domaines d’activité. Dans la situation actuelle de concurrence interuniversitaire, le problème de l’émigration des étudiants nationaux et de l’attraction des étudiants étrangers peut être résolu en utilisant des outils de notation éducative, ce qui peut contribuer à l’augmentation du professionnalisme éducatif et augmentera l’image des institutions nationales dans le classement mondial. Les universités ne seront compétitives que s’il existe une marque forte qui suppose une image positive d’un établissement d’enseignement et un haut niveau de culture individuelle. La mise en њuvre de projets européens, dont QFORTE, peut contribuer à améliorer la qualité de la formation universitaire et à développer un enseignement plus efficace et efficient.

Тревожное сокращение числа учащихся в учебных заведениях можно считать настоящим кризисом, который не будет разрешен, если не будут приняты необходимые меры по устранению причин, лежащих в основе этого процесса. В настоящее время все национальные образовательные учреждения вовлечены в процесс глобализации образования, а это требует от них соответствия мировым стандартам оказания услуг во всех сферах деятельности. В сложившейся ситуации межвузовской конкуренции проблема эмиграции отечественных студентов и привлечения иностранных студентов может быть решена за счет использования инструментов образовательного маркетинга, что может способствовать повышению образовательного профессионализма и повысит имидж отечественных вузов в мировой рейтинг. Вузы будут конкурентоспособны только при условии наличия сильного бренда, предполагающего положительный имидж образовательного учреждения и высокий уровень индивидуальной культуры. Реализация европейских проектов, в том числе QFORTE, может способствовать повышению качества университетской подготовки и развитию более эффективного и действенного образования.

Cuvinte-cheie
marketing educaţional, brand universitar, imaginea instituțiilor de învățământ, tehnologii de promovare, gestiune, criză, , proiect QFORTE,

educational marketing, university brand, image of educational institutions, promotion technologies, management, crisis, QFORTE project,

marketing éducatif, marque universitaire, image des établissements d’enseignement, technologies de promotion, Gestion, crise, projet QFORTE,

образовательный маркетинг, бренд университета, имидж учебного заведения, технологии продвижения, управление, кризис, проект QFORTE