Abordarea integrată a conținuturilor învățării utilizând tehnologia digitală în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
175 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-25 17:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.01:004 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
VĂRZARU, Margareta. Abordarea integrată a conținuturilor învățării utilizând tehnologia digitală în învățământul primar . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 264-270. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p264-270
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Abordarea integrată a conținuturilor învățării utilizând tehnologia digitală în învățământul primar

Integrated approach of learning content using digital technology in primary education

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p264-270
CZU: 373.3.01:004

Pag. 264-270

Vărzaru Margareta12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „George Poboran”, Slatina, Olt, România
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2023


Rezumat

Integrated teaching currently intervenes as a regulatory organizing principle through an effort to systematize active concepts, strategies, methods and principles more or less brought together by paradigms and educational orientations recognized worldwide. Integrated teaching currently intervenes as a regulatory organizing principle through an effort to systematize active concepts, strategies, methods and principles more or less brought together by paradigms and educational orientations recognized worldwide. The integrated teaching of knowledge in relation to the new perspective dictated by a reference idea or integrative principle that reconstructs in ideational plan the unity and complexity of the real world. The different paradigms for integrating the curriculum with wide openings in the plan of integrated teaching bring transformations to the approaches of elaboration of the didactic strategies. The design of a strategic path takes into account primarily the type of learning promoted, the specifics of organizing learning experiences in a broad, global context promoted by the new perspectives of curricular integration.

Cuvinte-cheie
curriculum, integration, multidisciplinary, interdisciplinary, Transdisciplinary, information and communication technologies (ICT), digital competence