Autocunoașterea și identitatea personală la școlarii mici
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
199 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 17:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.015.3 (59)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
MORĂRAȘU, Laura-Monica. Autocunoașterea și identitatea personală la școlarii mici . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 72-77. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p72-77
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 24, Vol.2, 2022
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului"
24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022

Autocunoașterea și identitatea personală la școlarii mici

Self-knowledge and personal identity in young learners

DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p72-77
CZU: 373.3.015.3

Pag. 72-77

Morărașu Laura-Monica12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Școala Gimnazială ”Miron Costin” Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 7 februarie 2023


Rezumat

This article presents the relevance of self-knowledge in the formation of the personal identity of young school-age students. Efficient functioning in the social and school environment is facilitated by students' ability to self-knowledge.The difficulties of childhood and adolescence raise the issue of the need for students to acquire strategies for self-knowledge and personal development. One of the most important methods of self73 knowledge is the SWQT technique. It also presents the important aspects of self-knowledge, namely selfknowledge, personal skills and abilities, motivation, emotions and mechanisms of defense and adaptation, perceived self-efficacy.

Cuvinte-cheie
self-knowledge, self-image, personal identity, self-esteem