Articolul precedent |
Articolul urmator |
199 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-29 17:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.015.3 (59) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 MORĂRAȘU, Laura-Monica. Autocunoașterea și identitatea personală la școlarii mici . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 24, 25 martie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Seria 24, Vol.2, pp. 72-77. ISBN 978-9975-46-651-6; 978-9975-46-653-0. DOI: https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p72-77 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 24, Vol.2, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și ale modernizării învățământului" 24, Chişinău, Moldova, 25 martie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/c.v2.25-03-2022.p72-77 | ||||||
CZU: 373.3.015.3 | ||||||
Pag. 72-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents the relevance of self-knowledge in the formation of the personal identity of young school-age students. Efficient functioning in the social and school environment is facilitated by students' ability to self-knowledge.The difficulties of childhood and adolescence raise the issue of the need for students to acquire strategies for self-knowledge and personal development. One of the most important methods of self73 knowledge is the SWQT technique. It also presents the important aspects of self-knowledge, namely selfknowledge, personal skills and abilities, motivation, emotions and mechanisms of defense and adaptation, perceived self-efficacy. |
||||||
Cuvinte-cheie self-knowledge, self-image, personal identity, self-esteem |
||||||
|