Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-27 15:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.955:001+371.12 (1) |
Psihologie (3513) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1405) |
Educație (14852) |
![]() SANDULEAC, Sergiu. Gândirea științifică în științele reale și umanistice. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 3(29), pp. 71-80. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.71-80 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(29) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v29i3.71-80 | ||||||
CZU: 159.955:001+371.12 | ||||||
Pag. 71-80 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față descrie concepția dezvoltării și eficientizării gândirii științifice în științele umaniste și reale. Este abordată problematica direcției gândirii gâdinrii științifice în funcție de domeniul de studiu. În lucrarea se face referire la diferite teorii existente cu privire la raționamentul științific, tipurile de problemă, euristici, algoritmi de rezolvare a problemelor inventive și se încearcă o analiză a traseului din perspectiva teoriilor expuse de D. Klahr, D. Lenat, Kr. Moritz, G. Altshuller, R. Paul, B Noel și alții. Articolul finalizează cu un model conceptual propus de autor ce are la bază analiza literaturii de specialitate. Reieșind din reperele metodologice conturate și abordările teoretice expuse cu privire la dezvoltarea și eficientizarea gândirii științifice la cadrele didactice din diferite domenii a fost propus un ansamblu de strategii, de eficientizare a gândirii științifice la cadrele didactice universal aplicabile atât din perspectiva științelor umanistice cât și din perspectiva științelor reale. În cele din urmă problematica dezvoltării gândirii științifice atât din perspectivă științelor umanistice cât și reale este soluționată din această perspectivă. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire ştiinţifică, euristici, raționament științific, inventivitate, tip de problemă, eficientizare, cadre didactice, științe umanistice, științe reale, scientific thinking, heuristics, scientific reasoning, inventiveness, problem type, efficiency, teaching staff, humanities, real sciences |
||||||
|