Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
207 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 13:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.035.6-057.87(498+478) (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Ștefania-Mona-Lisa. Aportul educației etnoidentitare în formarea orientărilor axiologice la elevii de liceu. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 61-66. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7407913 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7407913 | ||||||
CZU: 373.035.6-057.87(498+478) | ||||||
Pag. 61-66 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol ne propunem să argumentăm importanța educației etnoidentitare a elevilor de liceu, din România și din Republica Moldova, în contextul societății contemporane, pornind de la premisa comunității de istorie, limbă, cultură și destin al românilor de pe cele două maluri ale Prutului. Realizată, prioritar, în perimetrul școlar, prin predarea unor discipline umaniste, precum istoria, limba și literatura română, religia, psihologia ș.a., educația etnoidentitară reprezintă – în actualul context istoric și geopolitic, plin de incertitudini și riscuri – principalul fundament al renașterii neamului românesc. Responsabilități majore în direcția educației naționale revin, deopotrivă, școlii și familiei, ambele fiind chemate să îngrijească cu atenție sufletul copiilor și al adolescenților în vederea îmbinării armonioase a identității personale și a celei naționale. Educația națională, umanistă și democratică, are ca ideal dezvoltarea personalității libere, creatoare, cu apartenență la cultura europeană și la cea planetară. |
||||||
Cuvinte-cheie educație etnoidentitară, axiologie, identitate culturală, şcoală, discipline umaniste, familie, democraţie, personalitate, ethnoidentity education, axiology, cultural identity, school, humanities, family, democracy, personality |
||||||
|