Autodeterminarea – factor reglator al motivației învățării la elevi
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
440 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 14:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.015.3:159.947.5 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
PANDELICA, Mirela. Autodeterminarea – factor reglator al motivației învățării la elevi. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 56-60. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405445
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Autodeterminarea – factor reglator al motivației învățării la elevi

Self-determination – regulatory factor of pupils’ motivation

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405445
CZU: 373.5.015.3:159.947.5

Pag. 56-60

Pandelica Mirela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

Motivația umană se află în centrul multor activități umane, în ultimii ani manifestându-se un interes din ce în ce mai mare pentru studiul motivației, așa cum ne putem da seama din preocupările numeroşilor autori contemporani. Teoria autodeterminării (SDT) este o teorie motivațională a personalității, dezvoltării și proceselor sociale care examinează modul în care contextele sociale și diferențele individuale facilitează diferite tipuri de motivație, în special motivația autonomă și motivația controlată și, la rândul său, conduce la învățare, performanță, experiență și sănătate psihologică. Pentru un profesor este foarte important să-și stabilească obiective clare în raport cu abilitățile și nevoile elevului și să contureze un sistem de recompense al cărui scop pe termen lung este interiorizarea motivației pentru învățare. În articolul nostru încercăm să subliniem necesitatea utilizării tehnologiilor didactice bazate pe tehnici expresiv-creative, prin care să creștem nivelul de autodeterminare și implicit al motivației intrinseci de învățare

Human motivation is the focus of many human activities, in recent years there has been a growing interest in the study of motivation, as we can relate from the concerns of many contemporary authors. Self-determination Theory (SDT) is a motivational theory of personality, development, and social processes that examines how social contexts and individual differences facilitate different types of motivation, especially autonomous motivation and controlled motivation, and in turn leads to learning, performance, experience, and psychological health. For a teacher, it is very important to set clear goals in relation to the student's abilities and needs and to outline a reward system whose long-term goal is to internalize the motivation for learning. In our article we try to emphasize the need to use didactic technologies based on expressive-creative techniques, through which to increase the level of self-determination and implicitly of the intrinsic motivation for learning.

Cuvinte-cheie
teoria autodeterminării, nevoi psihologice, motivație pentru învățare, motivaţie intrinsecă, elev, adolescent, interacțiunea elev-profesor,

self-determination theory, psychological needs, learning motivation, intrinsic motivation, student, teenager, interaction student-teacher