Evaluarea psihologică a elevilor din învățământul primar și gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 38
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-04 11:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.8`)1:373.3/5+371.279.7:159.9 (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1159)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2143)
Psihologie (3516)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia. Evaluarea psihologică a elevilor din învățământul primar și gimnazial. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 149-157. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Evaluarea psihologică a elevilor din învățământul primar și gimnazial

CZU: 001.8`)1:373.3/5+371.279.7:159.9

Pag. 149-157

Furdui Emilia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

În orice societate, sistemul de învăţământ general înregistrează anumite tendinţe de evoluţie prin care reflectă: gradul noilor principii ale conceperii educaţiei și învățării; aşteptările beneficiarilor/educaților; dezvoltarea lumii contemporane; promovarea și extinderea structurilor de cercetare ştiinţifică implicate în programele educaționale orientate spre constituirea unui ansamblu de metode și proceduri psihologice argumentate teoretic și praxiologic. Prin specificul său sistemul de învăţământ general este cadrul care consolidează treptele de învățământ primar, gimnazial, liceal, fiind mereu orientat către realizarea obiectivelor la un nivel calitativ cât mai înalt. Prin conținutul acestui material tindem să promovăm rolul evaluării psihologice în dezvoltarea sferei relaționale la elevi în aspect socio-psihopedagogic.

In any society, the general education system registers certain tendencies of evolution through which it reflects: the degree of the new principles of the conception of education and learning; the expectations of the beneficiaries/educated; the development of the contemporary world; promoting and expanding the scientific research structures involved in educational programs aimed at establishing a set of methods and psychological procedures argued theoretically and praxiologically. Due to its specificity, the general education system is the framework that consolidates the levels of primary, secondary, high school education, being always oriented towards achieving the objectives at a high quality level. Through the content of this material we tend to promote the role of psychological evaluation in the development of the relational sphere in students in socio-psychopedagogical aspect.

Cuvinte-cheie
cercetare ştiinţifică, învățământ primar și gimnazial, evaluare psihologică, competențe relaționale,

scientific research, primary and secondary education, Psychological assessment, relational skills