The paradigm of student-centered education - a determining factor in ensuring the quality of education
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
395 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 13:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:37 (53)
Psihologie (3397)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
PASCARU, Daniela. Paradigma educației centrate pe student – factor determinant în asigurarea creșterii calității învățământului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 256-262. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

The paradigm of student-centered education - a determining factor in ensuring the quality of education

Paradigma educației centrate pe student – factor determinant în asigurarea creșterii calității învățământului

CZU: 159.9:37

Pag. 256-262

Pascaru Daniela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

The study will focus on approaching education from the perspective of focusing on the learner which involves the development of personality, capitalizing on the potential of each learner and, at the same time, the need for learners to assume a high degree of responsibility in the context of learning, to actively choose their goals and manage their learning. The learner-centered approach involves the resizing by curriculum designers and teachers of traditional interpretations of the learning process as a way of transmitting information and training skills, towards training the student's educational and cognitive needs, competencies, ability to self-direct and self-control. Any learning process, regardless of its nature, is carried out based on a system of principles, which represent legalities, norms and rules, which have the role of guiding and regulating educational activity, the nature of the teacher-student relationship and the specifics of teacher and student activity. Learner-centered education does not provide for the replacement or elimination of traditional forms of learning, this is not an alternative, but a complement to them. Student-centered education, in the coming years, will expand more and more within the educational system, this being objectively conditioned by the needs of modern society. But how this trend will develop depends on the concrete people who will achieve this goal in practice.

Studiul se va focusa pe abordarea educației din perspectiva centrării pe cel ce învață care presupune dezvoltarea personalității, valorificarea potențialului fiecărui educabil și, în același timp, necesitatea ca educabilii să își asume un înalt grad de responsabilitate în contextul învățării, să își aleagă în mod activ scopurile și să-și administreze învățarea. Abordarea centrată pe cel ce învață presupune redimensionarea de către concepătorii de curricula și cadrele didactice a interpretărilor tradiționale a procesului de învățare ca o cale de transmitere a informației și de formare a unor abilități, adică doar o formă de însușire a materialului de studii, spre formarea necesităților educaționale și cognitive ale studentului, competențelor, capacității de autodirijarea și autocontrol. Orice proces de învățare, indiferent de natura lui, se desfășoară în baza unui sistem de principii, acestea reprezentând legități, norme și reguli, care au rolul de a orienta și a regla activitatea educațională, caracterul relației profesor-student și specificul activității profesorului și studentului. Educația centrată pe cel ce învață nu prevede înlocuirea sau eliminarea formelor tradiționale de învățare, aceasta nu este o alternativă, ci o completare a lor. Educația centrată pe student, în anii următori, se va extinde tot mai mult în cadrul sistemului educațional, acest lucru fiind condiționat în mod obiectiv de nevoile societății moderne. Dar, modul în care această tendință se va dezvolta depinde de persoane concrete care vor realiza acest deziderat în practică.

Cuvinte-cheie
student-centered education, educational paradigm, teacher training, pedagogical technologies, student personality, self-education, university curriculum,

învăţământ centrat pe student, dezvoltarea personalităţii, evaluare iniţială, relația profesor-student, învăţământ universitar, diferenţiere