Place and sense of belonging: the experience of moldovan teenagers immigrating from Italy
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
446 122
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 22:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8 (295)
Psihologie (3396)
SM ISO690:2012
ROȘCA, Tatiana. Locul și sentimentul de apartenență: experiența adolescenților moldoveni imigranți din Italia. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 12, 2-3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău, 2022: "Print-Caro" SRL, 2022, Ediția 12, pp. 16-23. ISBN 978-9975-164-83-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 12, 2022
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
12, Chişinău, Moldova, 2-3 decembrie 2021

Place and sense of belonging: the experience of moldovan teenagers immigrating from Italy

Locul și sentimentul de apartenență: experiența adolescenților moldoveni imigranți din Italia

CZU: 159.922.8

Pag. 16-23

Roșca Tatiana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2022


Rezumat

The paper is the result of research aimed at a group of Moldovan immigrant adolescents from Italy in order to explore their relationship with their current place of life and the meanings attributed to it. The main objective of this study is to probe the place, understood as a manifestation between the relationship with the group and its living environment, which is a valuable identity reference of immigrant adolescents, considering the relationship with the place, a relevant aspect of integration between cultures. In the context of this research, “place” implies not only an “object” of study, the meaning of which must be explored in a multicultural society, but also an “instrument” of “mediation between places”, which explores the relationship between man and place. Thus, the "spirit" of the place or the fact that it has a material dimension, made up of tangible elements, and an immaterial dimension, made up of ideas and values, favors the identification of significant places of teenagers and the meanings assigned to them that allow them to build their full story, profound experience of life.

Lucrarea reprezintă rezultatele unei cercetări, care vizează un grup de adolescenți imigranți moldoveni din Italia în scopul explorării relației lor cu locul actual de viață și semnificațiile atribuite acestuia. Obiectivul principal al acestui studiu rezidă în sondarea locului, înțeles ca o manifestare între relația cu grupul de apartenență și mediul său de viață, ce constituie o referință identitară de valoare a adolescenților imigranți, considerând raportul cu locul, aspect relevant de integrare între culturi. În contextul acestei cercetări, „locul” implică nu doar un „obiect” de studiu, semnificația căruia trebuie explorată într-o societate multiculturală, dar și un „instrument” al „medierii dintre locuri”, prin care se explorează relația dintre om și loc. Astfel, „spiritul” locului sau faptul că posedă o dimensiune materială, alcătuită din elemente tangibile și o dimensiune imaterială, alcătuită din idei și valori, favorizează identificarea locurilor semnificative ale adolescenților cât și semnificațiile atribuite acestora care le permit să-și construiască povestea completă și profundă a experienței de viață.

Cuvinte-cheie
sense of belonging, immigrant adolescent, autobiography, place, host country, integration,

sentiment de apartenență, adolescent imigrant, autobiografie, loc, ţara-gazdă, integrare