Dezvoltarea orientării spațio-temporale cu ajutorul mijloacelor din gimnastică la elevii treptei gimnaziale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
960 54
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 17:02
SM ISO690:2012
POTOP, Vladimir, JURAT, Valeriu, BUFTEA, Victor. Dezvoltarea orientării spațio-temporale cu ajutorul mijloacelor din gimnastică la elevii treptei gimnaziale. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 83-84. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Dezvoltarea orientării spațio-temporale cu ajutorul mijloacelor din gimnastică la elevii treptei gimnaziale

Development of spatio-temporal orientation with the help of gymnastics means in the gymnasium level students


Pag. 83-84

Potop Vladimir1, Jurat Valeriu2, Buftea Victor2
 
1 Universitatea Ecologică din Bucureşti,
2 Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2022


Rezumat

observațiile practice efectuate în cadrul lecțiilor de educație fizică cu tematică din gimnastică, se poate menționa faptul că pentru însușirea optimă și eficientă a principalelor elemente tehnice din deprinderile sportive cuprinse în programa școlară sunt necesare un număr însemnat de calități motrice (aptitudini psihomotrice). Scopul. Acestă lucrare are ca scop evidențierea aplicării mijloacelor gimnasticii şi a jocurilor de mişcare în vederea dezvoltării capacităţilor coordinative, în special a orientării spațio temporale, la elevii din ciclul gimnazial, clasa a V-a, care servesc, totodată, ca material documentar pentru profesorii de educaţie fizică. Metodele de cercetare: studiul literaturii de specialitate, observația pedagogică, experimentul pedagogic constatativ, metoda testelor și a probelor de control, metoda statistico-matematică de prelucrare a rezultatelor și de reprezentare grafică a acestora. Probele de control aplicate pentru evaluarea capacităților coordinative – orientarea spațio-temporală la elevii din ciclul gimnazial au fost: sărituri pe loc de coordonare brațe-picioare (nr.repetări), sărituri la coardă (nr.repetări), Proba Matorin (grade). Rezultate. Evaluarea nivelului de dezvoltare a orientării spaţio-temporale la elevii din clasa a V-a a scos în evidenţă îmbunătăţirea coordonării segmentare picioare-braţe cu o valoare mai mare a mediei la fete, o abatere standard mai mare şi omogenitate mai mică la băieţi, iar la coordonarea generală, atât la săritura cu întoarcere spre stânga, cât şi spre dreapta, valoarea mediei este mai mare la băieţi. Aceste diferenţe semnificative se datorează folosirii eficiente a mijloacelor gimnasticii şi jocurilor de mişcare în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii clasei a V-a. Concluzii. Aplicarea celor mai eficiente mijloace din gimnastică şi jocuri de mişcare în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii din ciclul gimnazial a influenţat nivelul dezvoltării capacităților coordinative, în special a orientării spațio-temporale a acestora.

Actuality. The analysis of the specialized literature centered on gymnastics in school and the practical observations made during the classes of Physical Education with gymnastics elements prove that the optimal and effective assimilation of the main technical elements included among the sporting skills listed in the school curriculum requires an important number of motor skills (psycho-motor aptitudes). Purpose. The purpose of this paper is to highlight how the means of gymnastics and the movement games are applied in order to develop the coordinative skills (the spatio-temporal orientation mainly) in the middle school students (the 5th grade) and also serve as documentary material to the teachers of Physical Education. Methods of research: study of the specialized literature, pedagogical observation, ascertaining pedagogical experiment, method of sports control events and tests, statistical-mathematical method of results processing and graphical representation. The test events for the assessment of the coordinative capacity– spatio –temporal orientation in middle school students, have been: in-place jumps for arms-legs coordination (no of reps), rope jumping (no of reps), Matorin test (degrees). Results. The assessment of the spatio-temporal orientation in the 5th grade students reveal the improvement of the legs-arms segmental coordination with a higher average value in girls, a larger standard deviation and smaller homogeneity in boys, while the general coordination in the turn-to-the-left jump and also in turn-to-the-right jump has a higher average value in boys. These significant differences are due to the efficient use of gymnastics means and movement games during the classes of Physical Education with the students of 5th grade. Conclusions. The application of the most efficient means of gymnastics and the movement games in the classes of Physical Education with the middle school students influenced the level of their coordinative capacity development and especially their spatio-temporal orientation.

Cuvinte-cheie
capacitate coordinativă, evaluare, orientare spațio-temporală, mijloace, gimnastică, jocuri de mişcare,

coordinative capacity, assessment, spatio-temporal orientation, means, gymnastics, movement games