Articolul precedent |
Articolul urmator |
960 54 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-30 17:02 |
SM ISO690:2012 POTOP, Vladimir, JURAT, Valeriu, BUFTEA, Victor. Dezvoltarea orientării spațio-temporale cu ajutorul mijloacelor din gimnastică la elevii treptei gimnaziale. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 83-84. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 83-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
observațiile practice efectuate în cadrul lecțiilor de educație fizică cu tematică din gimnastică, se poate menționa faptul că pentru însușirea optimă și eficientă a principalelor elemente tehnice din deprinderile sportive cuprinse în programa școlară sunt necesare un număr însemnat de calități motrice (aptitudini psihomotrice). Scopul. Acestă lucrare are ca scop evidențierea aplicării mijloacelor gimnasticii şi a jocurilor de mişcare în vederea dezvoltării capacităţilor coordinative, în special a orientării spațio temporale, la elevii din ciclul gimnazial, clasa a V-a, care servesc, totodată, ca material documentar pentru profesorii de educaţie fizică. Metodele de cercetare: studiul literaturii de specialitate, observația pedagogică, experimentul pedagogic constatativ, metoda testelor și a probelor de control, metoda statistico-matematică de prelucrare a rezultatelor și de reprezentare grafică a acestora. Probele de control aplicate pentru evaluarea capacităților coordinative – orientarea spațio-temporală la elevii din ciclul gimnazial au fost: sărituri pe loc de coordonare brațe-picioare (nr.repetări), sărituri la coardă (nr.repetări), Proba Matorin (grade). Rezultate. Evaluarea nivelului de dezvoltare a orientării spaţio-temporale la elevii din clasa a V-a a scos în evidenţă îmbunătăţirea coordonării segmentare picioare-braţe cu o valoare mai mare a mediei la fete, o abatere standard mai mare şi omogenitate mai mică la băieţi, iar la coordonarea generală, atât la săritura cu întoarcere spre stânga, cât şi spre dreapta, valoarea mediei este mai mare la băieţi. Aceste diferenţe semnificative se datorează folosirii eficiente a mijloacelor gimnasticii şi jocurilor de mişcare în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii clasei a V-a. Concluzii. Aplicarea celor mai eficiente mijloace din gimnastică şi jocuri de mişcare în cadrul lecţiilor de educaţie fizică cu elevii din ciclul gimnazial a influenţat nivelul dezvoltării capacităților coordinative, în special a orientării spațio-temporale a acestora. |
||||||
Cuvinte-cheie capacitate coordinativă, evaluare, orientare spațio-temporală, mijloace, gimnastică, jocuri de mişcare, coordinative capacity, assessment, spatio-temporal orientation, means, gymnastics, movement games |
||||||
|