Articolul precedent |
Articolul urmator |
682 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-17 02:49 |
SM ISO690:2012 POTOP, Larisa. Proiectarea și evaluarea unităților de învățare la disciplina Educație fizică și sport la elevii din ciclul primar. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 81-82. ISBN 978-9975-131-65-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sport. Olimpism. Sănătate Ediția a 3-a, 2018 |
||||||
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate" 3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 81-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualitatea. Analiza literaturii de specialitate cu referire la gimnastica acrobatică şcolară demonstrează faptul că pentru învăţarea optimă şi eficientă a principalelor elemente tehnice cuprinse în programa şcolară sunt necesare cunoaşterea şi dezvoltarea aptitudinilor psihomotrice cerute de însuşire a elementelor acrobatice dinamice şi statice. Scopul constă în îmbunătățirea capacităților și a competențelor elevilor prevăzute în programa școlară la nivelul ciclului primar, prin proiectarea și evaluarea diversificată a conținutului mijloacelor gimnasticii. Metodele de cercetare. S-au folosit următoarele metode: studiul literaturii de specialitate, observația pedagogică, experimentul pedagogic constatativ, metoda testelor și a probelor de control, metoda statistico-matematică de prelucrare a rezultatelor și de reprezentare grafică a acestora. Evaluarea semestrială a cuprins 4 probe de control, selecționate din Sistemul național de evaluare la educație fizică și sport: alergarea de viteză (naveta 5x5 m), săritura în lungime de pe loc, sărituri la coardă și rostogolire înainte în ghemuit. Rezultate. În cadrul studiului realizat la nivelul claselor I-IV s-au folosit conţinuturi cu extindere din gimnastică: exerciții de front și formații, deprinderi utilitar-aplicative, complexe de dezvoltare fizică cu obiecte portative, podul de jos, rostogolire înainte din ghemuit în ghemuit, rostogolire înapoi din ghemuit în depărtat. Folosirea diversificată a conţinutului gimnasticii în cadrul procesului instructiv-educativ, în vederea realizării unităților de învățare la nivelul ciclului primar, a condus la îmbunătățirea vitezei de deplasare, a forței musculare a membrelor inferioare, a coordonării segmentare a membrelor superioare şi la învățarea mai eficientă a elementelor acrobatice cuprinse în aria curriculară la acest nivel. Concluzii. Efectuarea analizei comparative a rezultatelor probelor de control din programa şcolară cuprinse în semestrul 1, atât la băieţii, cât şi la fetele din ciclul primar, a evidențiat nivelul dezvoltării vitezei de deplasare, al coordonării segmentare a membrelor superioare și al forței membrelor inferioare. Realizarea unităţilor de învăţare în cadrul procesului instructiv-educativ prin proiectarea și evaluarea diversificată a mijloacelor conţinutului gimnasticii a contribuit la îmbunătăţirea competenţelor şi a capacităţilor necesare elevilor din ciclul primar. |
||||||
Cuvinte-cheie arie curriculară, evaluare, gimnastică, mijloace, proiectare, unităţi de învăţare, Curricular area, assessment, gymnastics, means, design, learning units |
||||||
|