Proiectarea și evaluarea unităților de învățare la disciplina Educație fizică și sport la elevii din ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
682 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 02:49
SM ISO690:2012
POTOP, Larisa. Proiectarea și evaluarea unităților de învățare la disciplina Educație fizică și sport la elevii din ciclul primar. In: Sport. Olimpism. Sănătate, Ed. 3, 13-15 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția a 3-a, pp. 81-82. ISBN 978-9975-131-65-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sport. Olimpism. Sănătate
Ediția a 3-a, 2018
Congresul "Sport. Olimpism. Sănătate"
3, Chişinău, Moldova, 13-15 septembrie 2018

Proiectarea și evaluarea unităților de învățare la disciplina Educație fizică și sport la elevii din ciclul primar

Design and assessment of the learning units of „Physical education and sport” subject in primary school students


Pag. 81-82

Potop Larisa
 
Necunoscută, România
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2022


Rezumat

Actualitatea. Analiza literaturii de specialitate cu referire la gimnastica acrobatică şcolară demonstrează faptul că pentru învăţarea optimă şi eficientă a principalelor elemente tehnice cuprinse în programa şcolară sunt necesare cunoaşterea şi dezvoltarea aptitudinilor psihomotrice cerute de însuşire a elementelor acrobatice dinamice şi statice. Scopul constă în îmbunătățirea capacităților și a competențelor elevilor prevăzute în programa școlară la nivelul ciclului primar, prin proiectarea și evaluarea diversificată a conținutului mijloacelor gimnasticii. Metodele de cercetare. S-au folosit următoarele metode: studiul literaturii de specialitate, observația pedagogică, experimentul pedagogic constatativ, metoda testelor și a probelor de control, metoda statistico-matematică de prelucrare a rezultatelor și de reprezentare grafică a acestora. Evaluarea semestrială a cuprins 4 probe de control, selecționate din Sistemul național de evaluare la educație fizică și sport: alergarea de viteză (naveta 5x5 m), săritura în lungime de pe loc, sărituri la coardă și rostogolire înainte în ghemuit. Rezultate. În cadrul studiului realizat la nivelul claselor I-IV s-au folosit conţinuturi cu extindere din gimnastică: exerciții de front și formații, deprinderi utilitar-aplicative, complexe de dezvoltare fizică cu obiecte portative, podul de jos, rostogolire înainte din ghemuit în ghemuit, rostogolire înapoi din ghemuit în depărtat. Folosirea diversificată a conţinutului gimnasticii în cadrul procesului instructiv-educativ, în vederea realizării unităților de învățare la nivelul ciclului primar, a condus la îmbunătățirea vitezei de deplasare, a forței musculare a membrelor inferioare, a coordonării segmentare a membrelor superioare şi la învățarea mai eficientă a elementelor acrobatice cuprinse în aria curriculară la acest nivel. Concluzii. Efectuarea analizei comparative a rezultatelor probelor de control din programa şcolară cuprinse în semestrul 1, atât la băieţii, cât şi la fetele din ciclul primar, a evidențiat nivelul dezvoltării vitezei de deplasare, al coordonării segmentare a membrelor superioare și al forței membrelor inferioare. Realizarea unităţilor de învăţare în cadrul procesului instructiv-educativ prin proiectarea și evaluarea diversificată a mijloacelor conţinutului gimnasticii a contribuit la îmbunătăţirea competenţelor şi a capacităţilor necesare elevilor din ciclul primar.

Actuality. The review of the specialized literature related to school acrobatic gymnastics reveals that the knowledge and development of the psycho-motor skills necessary for the assimilation of the dynamic and static acrobatic elements are fundamental for the optimal and efficient learning of the key technical elements included in the curriculum. Purpose. This paper is intended to improve students’ abilities and competencies listed in the curriculum of the primary school by the design and diversified assessment of the content of the gymnastics means. Methods of research. The following methods were used: study of the specialized literature, pedagogical observation, ascertaining pedagogical experiment, method of sporting control events and tests, statistical-mathematical method of results processing and graphical representation. The bi-annual assessment included 4 control events selected from the National School System of Assessment in Physical Education and Sport: speed running (5x5 m shuttle), standing long jump, forward tuck roll and jump rope. Results. This study with the 1st to 4th grade students used the contents specific to gymnastics: exercises in front and formation, utilitarian-applicative skills, complexes of physical development with portable objects, pushing up into a back bridge, forward tuck roll, forward roll astride. The diversified use of gymnastics content throughout the instructive-educational process meant to achieve the learning units in primary school led to improved travel speed, muscle strength of lower limbs, segmental coordination of upper limbs and to the more efficient learning of the acrobatic elements listed in the curricular area at this level. Conclusions. The comparative analysis of the test events included in the 1st semester curriculum for the boys and girls of the primary school highlighted the level of travel speed development, segmental coordination of upper limbs and strength of lower limbs. The achievement of the learning units during the instructive-educational program by the design and diversified assessment of the content of gymnastics means contributed to the improvement of the competencies and skills required for primary school students.

Cuvinte-cheie
arie curriculară, evaluare, gimnastică, mijloace, proiectare, unităţi de învăţare,

Curricular area, assessment, gymnastics, means, design, learning units