Specificul activității de conducere managerială
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
328 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 13:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07 (204)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
SM ISO690:2012
VRÂNCEANU, Vasile. Specificul activității de conducere managerială. In: Vector European, 2022, nr. 1, pp. 64-67. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2022 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Specificul activității de conducere managerială

The specificity of the management activity

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2022-1.13
CZU: 37.07

Pag. 64-67

Vrânceanu Vasile
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 20 mai 2022


Rezumat

În acest articol, intenționăm să explicăm în ce constă esența activității de conducere managerială. Cunoaștem faptul că cadrul managerial are prerogativa de a ameliora calitatea, de a promova și a anticipa schimbarea, de a asigura eficacitatea educației. În această logică, este oportună preocuparea deosebită pentru formarea/autoformarea continuă a managerilor școlari cu accent pe promovarea unui sistem de valori pro-schimbare, pro-active, pro-dezvoltare. Un bun conducător de instituție școlară și o bună echipă de conducere nu vor aștepta să li se impună schimbarea, ci o vor provoca orientând-o în direcția progresului, în favoarea fiecărui individ și a societății în ansamblu.

In this article, we intend to explain the essence of managerial leadership. We know that the managerial framework has the prerogative to improve the quality, to promote and anticipate change, to ensure the effectiveness of education. In this logic, it is opportune to pay special attention to the continuous training / self-training of school managers with an emphasis on promoting a system of pro-change, pro-active, pro-development values. A good school leader and a good management team will not wait for change, but will challenge it by directing it in the direction of progress, for the benefit of each individual and society as a whole.

Cuvinte-cheie
conducere, cadru managerial, conducere managerială, management educaţional, sistem instituțional,

leadership, managerial framework, managerial leadership, educational management, institutional system