Școala incluzivă – o necesitate în educaţia actuală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
353 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 09:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (94)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
ENUCA, Eugenia. Școala incluzivă – o necesitate în educaţia actuală. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 161-164. ISBN 978-9975-76-387-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Școala incluzivă – o necesitate în educaţia actuală

CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 161-164

Enuca Eugenia
 
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Vasile” Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 11 mai 2022


Rezumat

Articolul are un caracter teoretic și reflectă unele repere conceptuale cu privire la necesitatea realizării educației inclizive în învățământul de masă. Se detaliază unele aspecte referitoare la găsirea soluțiilor privitor la cum putem să-i ajutăm pe elevii care învaţă mai greu, precum și cele referitoare la organizarea şi funcționarea şcolii obișnuite din perspectiva incluziunii școlare și sociale. De asemenea sunt descrise condițiile pentru a atinge un înalt nivel de acceptare, în primul rând, a diversității dintr-o clasă de elevi, constituită din copii tipici și cei netipici.

The article has a theoretical character and reflects some conceptual landmarks regarding the need to achieve inclusive education in mainstream education. It details some aspects of finding solutions on how we can help students who are learning harder, as well as those related to the organization and functioning of the regular school from the perspective of school and social inclusion. It also describes the conditions for achieving a high level of acceptance, first of all, of the diversity of a class of students, consisting of typical and atypical children.

Cuvinte-cheie
școala incluzivă, elevi tipici, elevi netipici, incluziune şcolară, incluziune socială,

inclusive school, typical students, atypical students, school inclusion, social inclusion