Challenges for the inclusion of children with behavioral disorders
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
298 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 19:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+376 (5)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
BURCĂ, Ana. Provocări ale incluziunii copiilor cu tulburări de comportament. In: Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții, 24 iunie 2021, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 300-307. ISBN 978-9975-46-558-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții 2021
Seminarul "Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții"
Chişinău, Moldova, 24 iunie 2021

Challenges for the inclusion of children with behavioral disorders

Provocări ale incluziunii copiilor cu tulburări de comportament

CZU: 37.015.3+376

Pag. 300-307

Burcă Ana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială nr. 1, Turluianu
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

Children with disabilities are part of the category of children with special education needs (SEN). The range of special requirements is wider and includes, in addition to the category “disabilities”, two other categories: “difficulties” and “disadvantages” (OECD, 2003, p. 14). From a statistical point of view, “disabilities” are represented by 2–5% of the school population, while the other categories represent between 10–20% of students (Vrăsmaş, 2010, p. 17). The category of "difficulties" includes students with learning disabilities, attention deficit and behavioral disorders.

Copiii cu dizabilităţi fac parte din categoria copiilor cu cerinţe de educaţie speciale (CES). Gama cerinţelor speciale este mai vastă şi cuprinde, pe lângă categoria „dizabilităţi”, încă alte două categorii: „dificultăţi” şi „dezavantaje” (OECD, 2003, p. 14). Din punct de vedere statistic, „dizabilităţile” sunt reprezentate de 2–5% dintre populaţia şcolară, în timp ce celelalte categorii reprezintă între 10–20% din elevi (Vrăsmaş, 2010, p. 17). În categoria „dificultăţi” sunt incluşi elevii cu probleme de învăţare, deficit de atenţie şi tulburări de comportament.

Cuvinte-cheie
disabilities, CES, difficulties, behavioral disorders, integration, detection,

dizabilităţi, CES, dificultăţi, tulburări de comportament, integrare, depistare