Valoarea ca reper fundamental în educația postmodernă (contemporană)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
604 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-17 11:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4296)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
BRĂGUŢA, Violeta. Valoarea ca reper fundamental în educația postmodernă (contemporană). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 14-18. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226301
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455

Valoarea ca reper fundamental în educația postmodernă (contemporană)

Value as a Fundamental Point of Reference in Post-Modern (Contemporary) Education.

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226301
CZU: 37.01

Pag. 14-18

Brăguţa Violeta
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 martie 2022


Rezumat

În epoca postmodernă, valoarea pedagogică devine un reper fundamental în conceperea și realizarea educației contemporane – reper studiat și aprofundat de științele educației, care în ultimele decenii s-au afirmat pe larg. Toate oferă o perspectivă specială de analiză/sinteză a valorii pedagogice, explicată și interpretată în condiții de interdisciplinaritate (la nivel de psihologie a educației), intradisciplinaritate și transdisciplinaritate, pe fondul psihologiei învățării și, mai ales, al psihologiei curriculumului. Modelul de analiză/sinteză a valorilor elaborat evidențiază relațiile existente între tipurile de valori (valori-scop, valorimijloc, valori-situație, valori-normă) și sfera de referință pedagogică (finalitățile educației, conținuturile și metodologia educației, contextul deschis în care este realizată și dezvoltată educația, legile și principiile educației și ale instruirii).

Pedagogical value is nowadays a fundamental landmark in the development and implementation of contemporary postmodern education, studied and deepened by various divisions of educational science. The latter propose a special perspective for the analysis/synthesis of pedagogical value, explained and interpreted in conditions of interdisciplinarity (at educational psychology level), intradisciplinarity, and transdisciplinarity against such backgrounds as the psychology of learning and especially curriculum psychology. The resulting analysis/synthesis model highlights the existing relations between types of values (value-purpose, valuemeans, value-situation, and value-norm) and the pedagogical reference sphere (educational outcomes; contents and methodology of education; the open context in which education is implemented and developed; laws and principles of education and training).

Cuvinte-cheie
valoare pedagogică, educaţie, instruire, curriculum, managementul educației, optim axiologic,

pedagogical value, education, training, curriculum, education management, axiological optimum