Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
604 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-17 11:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01 (4296) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
SM ISO690:2012 BRĂGUŢA, Violeta. Valoarea ca reper fundamental în educația postmodernă (contemporană). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 1(131), pp. 14-18. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6226301 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(131) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.6226301 | ||||||
CZU: 37.01 | ||||||
Pag. 14-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În epoca postmodernă, valoarea pedagogică devine un reper fundamental în conceperea și realizarea educației contemporane – reper studiat și aprofundat de științele educației, care în ultimele decenii s-au afirmat pe larg. Toate oferă o perspectivă specială de analiză/sinteză a valorii pedagogice, explicată și interpretată în condiții de interdisciplinaritate (la nivel de psihologie a educației), intradisciplinaritate și transdisciplinaritate, pe fondul psihologiei învățării și, mai ales, al psihologiei curriculumului. Modelul de analiză/sinteză a valorilor elaborat evidențiază relațiile existente între tipurile de valori (valori-scop, valorimijloc, valori-situație, valori-normă) și sfera de referință pedagogică (finalitățile educației, conținuturile și metodologia educației, contextul deschis în care este realizată și dezvoltată educația, legile și principiile educației și ale instruirii). |
||||||
Cuvinte-cheie valoare pedagogică, educaţie, instruire, curriculum, managementul educației, optim axiologic, pedagogical value, education, training, curriculum, education management, axiological optimum |
||||||
|