Formarea profesională inițială și continuă: similitudini, coerență și discrepanțe în contextul modulului la alegere „Metode experimentale în științele umanistice”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
265 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-02 17:24
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Formarea profesională inițială și continuă: similitudini, coerență și discrepanțe în contextul modulului la alegere „Metode experimentale în științele umanistice”. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 307-311. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Formarea profesională inițială și continuă: similitudini, coerență și discrepanțe în contextul modulului la alegere „Metode experimentale în științele umanistice”


Pag. 307-311

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

The changes in educational policy documents are made periodically in the context of updates of disciplinary materials at national and international level with reference to the needs of society, the needs of educators, but also the tradition developed and maintained in the national school to ensure continuity and interconnection between levels and cycles of general education: early education – primary education – secondary education – high school education. As a study discipline, namely Informatics has the highest degree of development and modification of content due to rapid developments in the field, respectively the initial training of computer science teachers is insufficient, in the context of changes in educational policy documents in 2019. This article performs an analysis of the concept of initial training and the need for continuous training of computer science cards in the context of new content, included in the curriculum ed. 2019.