Articolul precedent |
Articolul urmator |
304 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-09-02 17:24 |
SM ISO690:2012 CERNEI, Andriana. Formarea profesională inițială și continuă: similitudini, coerență și discrepanțe în contextul modulului la alegere „Metode experimentale în științele umanistice”. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 307-311. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | ||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 307-311 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The changes in educational policy documents are made periodically in the context of updates of disciplinary materials at national and international level with reference to the needs of society, the needs of educators, but also the tradition developed and maintained in the national school to ensure continuity and interconnection between levels and cycles of general education: early education – primary education – secondary education – high school education. As a study discipline, namely Informatics has the highest degree of development and modification of content due to rapid developments in the field, respectively the initial training of computer science teachers is insufficient, in the context of changes in educational policy documents in 2019. This article performs an analysis of the concept of initial training and the need for continuous training of computer science cards in the context of new content, included in the curriculum ed. 2019. |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-149970</doi_batch_id> <timestamp>1715143428</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <isbn>978-9975-56-952-1</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Formarea profesională inițială și continuă: similitudini, coerență și discrepanțe în contextul modulului la alegere „Metode experimentale în științele umanistice”</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Andriana</given_name> <surname>Cernei</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2021</year> </publication_date> <pages> <first_page>307</first_page> <last_page>311</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>