Pedagogia filozofică a lui Ștefan Bârsănescu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
295 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 22:01
SM ISO690:2012
SOVA, Simona-Andreea. Pedagogia filozofică a lui Ștefan Bârsănescu. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 312-315. ISBN 978-9975-56-952-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități"
Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021

Pedagogia filozofică a lui Ștefan Bârsănescu


Pag. 312-315

Sova Simona-Andreea
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 februarie 2022


Rezumat

The historical research indicated, in time, two categories of sciences, with different status, because of the epistemological maturation process: a)emancipated sciences; b)sciences that are in an undignity state, that delayed their beginning process. Through these delayed sciences, from an epistemological point of view, it is the pedagogy. It’s lack of unity is the cause and the source of chaos in pedagogical practice. To solve such a complex problem, Ștefan Bârsănescu uses the method of historical research, but not in an istoriographical point of view, but at a deeper level, of historical pedagogy.