Articolul precedent |
Articolul urmator |
295 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 22:01 |
SM ISO690:2012 SOVA, Simona-Andreea. Pedagogia filozofică a lui Ștefan Bârsănescu. In: Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități, 10 decembrie 2021, Chisinau. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 312-315. ISBN 978-9975-56-952-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități 2021 | ||||||
Conferința "Institutul de Ştiințe ale Educației: ascensiune, performanțe, personalități" Chisinau, Moldova, 10 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 312-315 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The historical research indicated, in time, two categories of sciences, with different status, because of the epistemological maturation process: a)emancipated sciences; b)sciences that are in an undignity state, that delayed their beginning process. Through these delayed sciences, from an epistemological point of view, it is the pedagogy. It’s lack of unity is the cause and the source of chaos in pedagogical practice. To solve such a complex problem, Ștefan Bârsănescu uses the method of historical research, but not in an istoriographical point of view, but at a deeper level, of historical pedagogy. |
||||||
|