Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
388 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-21 12:49 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.77 (12) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Semnificaţii psihopedagogice ale noţiunii de „interes”. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 150-153. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.27 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.27 | ||||||
CZU: 37.013.77 | ||||||
Pag. 150-153 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Interesul este o substructură a personalității, acea componentă motivațională a personalității care se exprimă printr-o atitudine pozitivă, activă și perseverentă față de anumite obiecte sau activități. Articolul reflectă cele mai relevante semnificații psihopedagogice ale noțiunii de interes, din care deducem tipologiile de interese: cognitiv și profesional. Copiii/elevii/studenții trebuie susținuți în acumularea cunoștințelor, asimilarea conținutului disciplinelor de învățământ, verificarea utilității cunoștințelor asimilate și a raționalității aplicării lor în practică. Este necesar să li se trezească elevilor aspirația și necesitatea de a-și aprofunda mereu bagajul de cunoștințe, de a-și forma noi abilități, deprinderi, obișnuințe și de a se ghida de ele în viață. Toate aceste acțiuni contribuie la dezvoltarea intelectului, pregătirea pentru viața și activitatea în societate. |
||||||
Cuvinte-cheie interes, interese cognitive, interesele materiale, interesele sociale, interesele spirituale, interesele profesionale, dezvoltarea intereselor, interest, cognitive interests, material interests, social interests, spiritual interests, professional interests, interest development |
||||||
|