Semnificaţii psihopedagogice ale noţiunii de „interes”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
379 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-21 12:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.77 (12)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3920)
SM ISO690:2012
CREANGĂ (DAVIDESCU), Elena. Semnificaţii psihopedagogice ale noţiunii de „interes”. In: Vector European, 2021, nr. 1, pp. 150-153. ISSN 2345-1106. DOI: https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Semnificaţii psihopedagogice ale noţiunii de „interes”

Psychopedagogical meanings of the notion of „interest"

DOI:https://doi.org/10.52507/2345-1106.2021-1.27
CZU: 37.013.77

Pag. 150-153

Creangă (Davidescu) Elena
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2021


Rezumat

Interesul este o substructură a personalității, acea componentă motivațională a personalității care se exprimă printr-o atitudine pozitivă, activă și perseverentă față de anumite obiecte sau activități. Articolul reflectă cele mai relevante semnificații psihopedagogice ale noțiunii de interes, din care deducem tipologiile de interese: cognitiv și profesional. Copiii/elevii/studenții trebuie susținuți în acumularea cunoștințelor, asimilarea conținutului disciplinelor de învățământ, verificarea utilității cunoștințelor asimilate și a raționalității aplicării lor în practică. Este necesar să li se trezească elevilor aspirația și necesitatea de a-și aprofunda mereu bagajul de cunoștințe, de a-și forma noi abilități, deprinderi, obișnuințe și de a se ghida de ele în viață. Toate aceste acțiuni contribuie la dezvoltarea intelectului, pregătirea pentru viața și activitatea în societate.

Interest is a substructure of personality, that motivational component of personality that is expressed through a positive, active and persevering attitude towards certain objects or activities. The article reflects the most relevant psycho-pedagogical meanings of the notion of interest, from which we deduce the typologies of interests: cognitive and professional. Children / pupils / students must be supported in the accumulation of knowledge, assimilation of the content of educational disciplines, verification of the usefulness of the assimilated knowledge and the rationality of their application in practice. It is necessary to awaken in students the aspiration and the need to always deepen their knowledge, to form new skills, habits, habits and to be guided by them in life. All these actions contribute to the development of intellect, preparation for life and activity in society

Cuvinte-cheie
interes, interese cognitive, interesele materiale, interesele sociale, interesele spirituale, interesele profesionale, dezvoltarea intereselor,

interest, cognitive interests, material interests, social interests, spiritual interests, professional interests, interest development