Articolul precedent |
Articolul urmator |
651 141 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-30 12:37 |
SM ISO690:2012 MÎSLIŢCHI, Valentina. Ralierea intervențiilor didactice la stilul preferențial de învățare al elevilor. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 144-150. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 144-150 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article treats the problem concerning necessity to correlate didactic interventions to the preferential learning style of pupils. In the work is defined the concept of preferential learning style in the acceptance of various scientists, there are classified and described the learning styles from the perceptual perspective which highlight three preferential learning styles: visual, auditory and kinestezic; there are proposed the solutions to ensure the interconnection between pupils' preferential learning styles and the priority interventions of the teachers in order to make learning more effective. |
||||||
Cuvinte-cheie preferential learning style, VAK model, visual, auditory, kinestezic, didactic interventions |
||||||
|