Ralierea intervențiilor didactice la stilul preferențial de învățare al elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
651 141
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 12:37
SM ISO690:2012
MÎSLIŢCHI, Valentina. Ralierea intervențiilor didactice la stilul preferențial de învățare al elevilor. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 144-150. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Ralierea intervențiilor didactice la stilul preferențial de învățare al elevilor


Pag. 144-150

Mîsliţchi Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

The article treats the problem concerning necessity to correlate didactic interventions to the preferential learning style of pupils. In the work is defined the concept of preferential learning style in the acceptance of various scientists, there are classified and described the learning styles from the perceptual perspective which highlight three preferential learning styles: visual, auditory and kinestezic; there are proposed the solutions to ensure the interconnection between pupils' preferential learning styles and the priority interventions of the teachers in order to make learning more effective.

Cuvinte-cheie
preferential learning style, VAK model, visual, auditory, kinestezic, didactic interventions