Aprecierea și autoapreciere în construirea procesului de învățare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
346 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 23:02
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Aprecierea și autoapreciere în construirea procesului de învățare. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 141-144. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Aprecierea și autoapreciere în construirea procesului de învățare


Pag. 141-144

Morari Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Self-appraisal - a form of organization and appreciation representing the expression of an inner motivation for learning. It has a formative effect and relates to the different capacities of the student, depending on the progress made and the difficulties that they have to overcome.Self-esteem stimulates intrinsic motivation towards learning and a responsible attitude towards their own activity, helps students to appreciate the results obtained and to understand the efforts needed to reach the set goals.

Cuvinte-cheie
appreciation, self-esteem, education, learning process