Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
388 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 19:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377.091:159.9 (1) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 RUSNAC, Tatiana. Necesitatea predării disciplinei Psihologie în instituţiile de învăţământ profesional tehnic. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 92-99. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.16 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.16 | ||||||
CZU: 377.091:159.9 | ||||||
Pag. 92-99 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest articol evidenţiază importanţa psihologiei în procesul educaţional al elevilor. Predarea disciplinei „Psihologie” în instituţiile de învăţământ profesional tehnic reprezintă o dovadă certă în privinţa eficacităţii acesteia atunci, când absolvenţii încep să aibă primele dificultăţi la începutul vieţii lor profesionale. Este esenţial să abordăm psihologia în contextul metodologiilor orientate spre dezvoltarea individuală, personală, dar şi socioprofesională a tinerilor. Elevii se încadrează în învăţământul profesional tehnic la vârste propice pentru învăţarea viitoarelor meserii. Formarea personalităţii lor în respectivele perioade este influenţată major de relaţia cu semenii, fiind încă foarte evidentă autoritatea părintească, când viaţa profesională este încă o noţiune abstractă. |
||||||
Cuvinte-cheie psihologie, curricula, individ, personalitate, autocunoaştere, tehnologii educaţionale, elev, cultură psihologică, psychology, curriculum, individual, personality, self-knowledge, educational technologies, pupil, psychological culture |
||||||
|