Necesitatea predării disciplinei Psihologie în instituţiile de învăţământ profesional tehnic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
388 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 19:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091:159.9 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
RUSNAC, Tatiana. Necesitatea predării disciplinei Psihologie în instituţiile de învăţământ profesional tehnic. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 92-99. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.16
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Necesitatea predării disciplinei Psihologie în instituţiile de învăţământ profesional tehnic

The necessity of teaching Psychology in vocational institutions

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.16
CZU: 377.091:159.9

Pag. 92-99

Rusnac Tatiana
 
Colegiul de Arte ”Nicolae Botgros”, or. Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Acest articol evidenţiază importanţa psihologiei în procesul educaţional al elevilor. Predarea disciplinei „Psihologie” în instituţiile de învăţământ profesional tehnic reprezintă o dovadă certă în privinţa eficacităţii acesteia atunci, când absolvenţii încep să aibă primele dificultăţi la începutul vieţii lor profesionale. Este esenţial să abordăm psihologia în contextul metodologiilor orientate spre dezvoltarea individuală, personală, dar şi socioprofesională a tinerilor. Elevii se încadrează în învăţământul profesional tehnic la vârste propice pentru învăţarea viitoarelor meserii. Formarea personalităţii lor în respectivele perioade este influenţată major de relaţia cu semenii, fiind încă foarte evidentă autoritatea părintească, când viaţa profesională este încă o noţiune abstractă.

This article highlights the importance of psychology in the educational process for pupils. The proofth at teaching the discipline of Psychology would be effective in technical education institutions becomes apparent when former graduates begin to have their first difficulties at the beginning of their professional life. It is essential to approach psychology in the context of methodologies aimed at the individual, personal and socio-professional development of young people. Students are incorporated into vocational education at an age suitable for learning future trades. The formation of their personality in these periods is greatly influenced by the relationship with their peers and parental authority, obviously still very important, when professional life is still just an abstract notion.

Cuvinte-cheie
psihologie, curricula, individ, personalitate, autocunoaştere, tehnologii educaţionale, elev, cultură psihologică,

psychology, curriculum, individual, personality, self-knowledge, educational technologies, pupil, psychological culture