Resorturile didactogeniei. Caracterul inadecvat al cadrului didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
616 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Resorturile didactogeniei. Caracterul inadecvat al cadrului didactic. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 85-91. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Resorturile didactogeniei. Caracterul inadecvat al cadrului didactic

The springs of didactogeny. the inadequate chacacter of the teacher

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.15
CZU: 37.091

Pag. 85-91

Şleahtiţchi Mihail
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Didactogeniile, aşa cum apar de zi cu zi – ca stări care exercită efecte nedorite asupra elevilor (în plan psihologic, medical sau/şi pedagogic) –, sunt în legătură directă cu acele însuşiri morale fundamentale ale cadrului didactic ce formează caracterul inadecvat al acestuia. S-a constatat că profesorii care au convingeri conservatoare, idei şi sentimente antidemocratice, sunt rigizi şi rezistenţi la schimbare sau prezintă tendinţa de a evita dialogul, sunt puţin preocupaţi să înţeleagă modul în care elevii percep situaţia de învăţare şi, respectiv, să rezolve de o manieră corespunzătoare diverse probleme de ordin şcolar. Un astfel de profesor nu poate fi decât antipatizat şi refuzat în încercarea sa de a colabora cu elevii. Putem afirma, aşadar, că procesul de învăţământ poate fi productiv doar dacă cadrul didactic aplică în practică trăsături de caracter compatibile cu cerinţele de bază ale acestui proces. Succesul şcolar nu poate fi înregistrat acolo, unde cadrul didactic dă dovadă de egocentrism, laşitate, ipocrizie, indiferenţă, orgoliu nejustificat, instabilitate emoţională, autocontrol insuficient, nedreptate în aprecieri sau/şi lehamite faţă de muncă. Un asemenea cadru didactic a ales greşit meseria şi trebuie să o părăsească de bună voie ori să fie determinat să o facă.

Didactogenies, as they appear daily – as states that exert unwanted effects on students (psychologically, medically and / or pedagogically) – are directly related to those fundamental moral qualities of the teacher that form its inadequacy. It has been found that teachers who have conservative beliefs, anti-democratic ideas and feelings, are rigid and resistant to change or have a tendency to avoid dialogue, are less concerned with understanding how students perceive the learning situation and solve in an appropriate manner various school problems. Such a teacher can only be disliked and rejected in his attempt to collaborate with students. We can say, therefore, that the educational process can be productive only if the teacher applies in practice character traits compatible with the basic requirements of this process. School success cannot be registered where the teacher shows egocentrism, cowardice, hypocrisy, indifference, unjustified pride, emotional instability, insufficient self-control, injustice in appreciation and / or hatred towards work. Such a teacher has chosen the wrong job and must leave it voluntarily or be determined to do so.

Cuvinte-cheie
didactogenie, cadru didactic, comportamentul inadecvat al cadrului didactic,

didactogeny, teacher, inappropriate teacher behavior