Condiţiile sociale, premise definitorii ale contextului învăţării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
469 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 15:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
BÂLICI, Veronica. Condiţiile sociale, premise definitorii ale contextului învăţării. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 28-34. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Condiţiile sociale, premise definitorii ale contextului învăţării

Social conditions, defining premises of the learning context

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.03
CZU: 373.091

Pag. 28-34

Bâlici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Analizând starea societăţii moderne, a educaţiei formale, am dedus următoarele probleme: irelevanţa, schimbarea accelerată, complexitatea, erodarea relaţiilor umane, criza mondială a educaţiei, dispariţia responsabilităţii, stresul adaptativ etc. Aceste constatări sunt temeiuri pentru prevederea reconfigurării procesului de învăţare în cadrul educaţiei lingvistice. Educaţia/învăţarea nu pot avea un alt scop decât integrarea socială prin împlinire personală. Pentru aceasta, procesul de învăţământ ar trebui să se fundamenteze pe promovarea învăţării prin comuniune, care urmăreşte formarea unor elevi sociabili, conştienţi şi responsabili de actul comunicativ.

Having analyzed the state of modern society and formal education, we have highlighted the following phenomena: the irrelevance, the accelerated change, the complexity, the erosion of human relations, the global crisis of education, the disappearance of responsibility, the adaptive stress etc. These findings are grounds for foreseeing a reconfiguration of the learning process in language education. The unique purpose of education/learning is social integration by personal fulfillment. In order to achieve this, the educational process should be based on promoting learning through communion, which aims to form sociable students, aware of and responsible for the communicative act.

Cuvinte-cheie
sociabilitate, limbaj, învăţare, complexitate, claritate, învăţare prin comuniune, comunicare responsabilă, elevi sociabili,

sociability, language, learning, complexity, clarity, learning through communion, responsible communication, sociable students