Articolul precedent |
Articolul urmator |
382 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-14 13:24 |
SM ISO690:2012 MIHĂILESCU, Natalia, ANDRIŢCHI, Viorica. Tehnologii manageriale pentru promovarea eticii in instituțiile școlare. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2016, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic", 2016, Vol.2, pp. 197-200. ISBN 978-9975-88-011-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2016 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2016 | ||||||
|
||||||
Pag. 197-200 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
A good manager is one who can form and maintain a high morale in the organization and who can organize work so that employees' professional expectations are met. For it is appropriate to fully capitalize on ethical management. According to Ronald Jeurissen, ethical management aims ultimately improving decision-making processes, procedures and organizational structures, so that the organization's activities is as much related to ethical principles. The instruments used are ethical codes and other "strategies" to lead the organization on the respect for morality. |
||||||
|