Conceperea managementului școlii din perspectiva competențelor
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
330 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 19:24
SM ISO690:2012
CALAPOD, Valeria. Conceperea managementului școlii din perspectiva competențelor. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Anale ştiinţifice ale doctoranzilor şi postdoctoranzilor, Ed. vol.1, 1 octombrie 2018, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2018, Vol. 17, Partea 1, pp. 61-71. ISBN 978-9975-46-393-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol. 17, Partea 1, 2018
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
vol.1, Chişinău, Moldova, 1 octombrie 2018

Conceperea managementului școlii din perspectiva competențelor


Pag. 61-71

Calapod Valeria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2022


Rezumat

În articol se abordează conceptul managementului școlii din perspectiva competențelor, se dezvăluie schimbarea percepției despre om și organizație în modelul administrativ-birocratic de conducere și în cel democratic-participativ, semnificațiile managementului competențelor și ale formelor lui înrudite: managementul tranzacțional și managementul transformațional în școală.

The article addresses the concept of school management from the competencies perspective, it reveals the change of perception about people and organization in the birocratically-administrative and democratically-participative model of leadership, the meanings of the management of competencies and it’s related forms: transactional and transformational management in schools.

Cuvinte-cheie
competențe, negociere, managementul competenţelor, management educaţional, curriculum școlar, organizaţie, asigurarea calităţii, managementul resurselor umane, conducere transformaţională,

skills, negotiation, competence management, educational management, school curriculum, organization, quality assurance, human resource management, transformational leadership